Show simple item record

dc.contributor.advisorSıvacı, Sadık Yüksel
dc.contributor.authorCesur, Sonay
dc.date.accessioned2020-12-10T09:39:34Z
dc.date.available2020-12-10T09:39:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238316
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmen adaylarının bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinlikleriyle mizah tarzı ve zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişkisinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 504 adet son sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Sıvacı ve Kuzu (2017) tarafından geliştirilen Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ölçeği, Martin ve ark. (2003) tarafından geliştirilen ve Yerlikaya (2003) tarafından Türkçe' ye uyarlanan Mizah Tarzı ölçeği ve Britton ve Tesser (1991) tarafından geliştirilen ve Alay and Koçak (2002) tarafından Türkiye'de uygulanan Zaman Yönetimi ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 kullanılarak analiz edilmiştir ve ölçeklerin ortalamalarının Cronbach alfa güvenirlilik değeri .792 olarak bulunmuştur. İstatistiksel analizler sonucunda, öğretmen adaylarının bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinlik düzeyleri cinsiyet değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılaşma gösterirken, yaş, bölüm, bölümden memnuniyetleri ve not ortalamaları değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamamıştır.ile farklılık bulunmamıştır. Kullanılan ölçekler arasındaki ilişki bakımından, öğretmen adaylarının bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinlik düzeylerinin mizah tarzları ile ilişkilendirilemediği, buna karşın zaman yönetimi becerileri ile orta dereceli pozitif ve istatistiksel olarak çok yüksek seviyede anlamlı ilişkiye sahip olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, mizah tarzı ve zaman yönetimi becerisi, öğretmen adayları
dc.description.abstractThis study aims to investigate relationship between humour style and time management abilities with the self-employability and responsibility capability of teacher candidates. Research was conducted on the 504 senior students studying at the different departments of the Education Faculty of Kırşehir Ahi Evran University. The Self-Employability and Responsibility Capability Scale developed by Sıvacı and Kuzu (2017), the Humour Style Scale developed by Martin et al. (2003) and translated to Turkish by Yerlikaya (2003) and Time Management Scale developed by Britton and Tesser (1991) and applied by Alay and Koçak (2002) in Turkey were used. The data obtained was analysed using SPSS 24 and Cronbach Alpha reliability value was found as .792. In consequence of statistical analysis, while the levels of self-employability and responsibility capability of teacher candidates showed a statiscally significant differance in terms of gender, it was not found a significant difference in terms of age, department, department satisfaction and academic achievement. In terms of relationship between scales used, it was found that the levels of self-employability and responsibility capability of teacher candidates have not been correlated with their humour style whereas have a moderately positive and statistically significant correlation at high level. Key Words: The self-employability and responsibility capability, humour style and time management abilitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği ile mizah tarzları ve zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between humour style and time management abilities with the self-employability and responsibility capability of teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-29
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTime management
dc.subject.ytmHumor styles
dc.subject.ytmResponsibility
dc.subject.ytmSelf-employability and responsibility capability
dc.identifier.yokid10230093
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534159
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess