Show simple item record

dc.contributor.advisorBaloğlu, Nuri
dc.contributor.authorDemir, Mesut Fatih
dc.date.accessioned2020-12-10T09:39:33Z
dc.date.available2020-12-10T09:39:33Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238314
dc.description.abstractBu araştırmada lise son sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerileri ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkiler öğrencilere ait bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma ilişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni 2017-2018 eğitim öğretim yılı içerisinde İç Anadolu Bölgesindeki bir il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarının (liselerin) son sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma örneklemi kolayda örnekleme yöntemi yardımı ile seçilmiş ve araştırmaya gönüllü olarak katılmış 492 lise son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan bir kişisel bilgi formu, `Üstbiliş Becerileri Ölçeği` ve `Akademik Erteleme Ölçeği` ile toplanmıştır. Veriler SPSS 22.00 paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Çözümlemede frekans ve yüzde, madde ortalamaları, Kolmogrov-Smirnov Testi, Kruskal Wallis-H testi, Mann-Whitney U Testi ve Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyon Analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre lise son sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerilerini kullanma düzeyleri ile akademik erteleme davranışı gösterme düzeylerinin genel olarak orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Üstbiliş beceri puanları öğrencilerin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyi değişkenine göre değişmezken, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi ve devam edilen lise türüne göre anlamlı farklılıklar arz etmektedir. Akademik erteleme puanları ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, annenin eğitim düzeyi ve babanın eğitim düzeyi değişkenine göre değişmezken; öğrencilerin cinsiyet ve devam ettikleri lise türü değişkenine göre anlamlı farklılıklar arz etmektedir. Öğrencilerin üstbiliş puanları ile akademik erteleme davranışı puanları ortalamaları arasında .18 düzeyinde pozitif yönlü düşük bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları ilgili literatür temelinde tartışılmış ve bulgulara dayalı bazı öneriler sunulmuştur.Araştırma sonuçlarına göre lise son sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerilerini kullanma düzeyleri ile akademik erteleme davranışı gösterme düzeylerinin genel olarak orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Akademik erteleme, lise son sınıf, üstbiliş
dc.description.abstractIn this survey,it was anayzed the relation between metacognition abilities and academic procrastianation behaviors of senior high school students in terms of several other factors.This survey has been designed as a correlational survey.The sampling of the survey concists of the senior high school students in a city of Central Anatolia Region.The sampling of the survey contains 492 volunteer students chosen with the help of convenience sampling method.The data of the survey was gotten via academic procrastianation and metacognition ability scale prepared by surveyor.The data were analyzed using SPSS 22.00 version software.During the analysis,frequency and percentage tables,means of item scores,Kolmogorov-Smirnov test,Mann-Whitney U test,Kruskal-Wallis H test and Sperman Correlational Analysis were used. According to results of the survey,there is an intermidiate relation between metacognition abilities and academic behaviors of senior high school students. The points of metacognition ability weren't affected from gender and educational level of the students' parents;however were affected from socioeconomic level of the parents and type of the high school. The points of academic procrastianation weren't affected from socioeconomic level of the parents,educational level of mother and father;however were affected from gender of the students and the type of high school. At the end of the survey,it was detected .18 level positively but a poor relation between the points of metacognition ability and academic procrastianation. The results of the survey were argued in related literature basis and some proposals were offered.Keywords: Academic Procrastination, Senior High School, Metacognitionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise son sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerileri ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between metacognition skills and academic procrastianation behaviors of the high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-26
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmAcademic procrastination
dc.subject.ytmMetacognitive skills
dc.identifier.yokid10201114
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510677
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess