Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikkaya, Tekin
dc.contributor.authorSeyhan, Osman
dc.date.accessioned2020-12-10T09:39:26Z
dc.date.available2020-12-10T09:39:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238280
dc.description.abstractYerel tarihi, belirli bir bölgede bir coğrafi sınır içerisinde geçmişten günümüze kadar yaşayan insanların oluşturdukları ortak kültür olarak tanımlamamız mümkündür. Her topluluğun kendine has bir kültürü vardır ama birbirlerinden de etkilenebilirler. Belirli yerlerde yaşamış ve onlardan sonra da yaşamaya devam eden topluluklar o bölgeye has bir kültür oluşturur. Yaşam şekilleri, savaşları, barışları, cenaze törenleri, sanat eserleri ve tarihi yapıları gibi o kültürün somut ve soyut kalıntılarını meydana getirir. Bu şekilde de o bölgenin yerel tarihini oluşturur.Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının Kırşehir ve yakın çevrelerindeki tarihi yerlere ilişkin sahip oldukları ilgi ve farkındalık düzeylerini belirlemektir. Bu araştırmanın evrenini; 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören öğretmen adayları, örneklemini ise aynı dönem ve fakültedeki Sınıf, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı 1-4. sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır.Araştırmada karma (mixed) yöntemler kullanılmıştır. Nicel verilerin elde edilme sürecinde tarama yöntemi, nitel verilerin elde edilmesinde ise olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında nicel verilerin analizinde yüzde (%) tabloları, korelasyon analizi (pearson), tek yönlü varyans analizi (ANOVA), regresyon analizi ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde görüşme formu için içerik analizi ve frekans hesabı yapılmıştır.Sonuç olarak; öğretmen adaylarının yakın çevrelerinde olduğunu bildikleri tarihi yerlerin başında şehrin merkezinde en işlek caddenin ortasında olan Cacabey Medresesi olup bunu sırasıyla Ahi Evran-ı Veli Külliyesi izlemektedir. Sonrasında yine ana yol üzerinde olan ve yolcu otobüs durağı olarak ta anılan ve kullanılan Âşık Paşa Türbesi gelmektedir. Bunların yanında Kaman Kalehöyük , Kırşehir Kalehöyük, Mucur Yeraltı Şehri ve Kesikköprü de en çok bildikleri yerler arasında yer almaktadır. Cemele Kalesi, Lale Camii, Kepez Yeraltı Şehri, Hacıbey Konağı ve Çarşı Camii gibi tarihi yerleri ise az bildiklerini ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları bulundukları yerlerdeki tarihi eserler hakkında bilgi edinirken özellikle o yerler hakkında araştırma yapma, broşür/tabela inceleme, ders öğretmenlerinden faydalanma gibi yollara başvurmaktadırlar. Kırşehir ve çevresindeki tarihi yerlere olan ilgi ve farkındalık düzeyleri öğretmen adaylarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermezken diğer değişkenlere göre anlamlı farklılık göstermektedir.
dc.description.abstractIt is possible to define local history as the common culture created by people living in the past in a geographic boundary in a particular region. Each community has its own culture but can be influenced by each other. The communities that have lived and continue to live in certain places form a culture unique to that region. They form concrete and abstract remains of that culture, such as life forms, wars, peace, funerals, works of art and historical structures. In this way it creates the local history of the region.The purpose of this research is to determine the level of teacher candidates' interest and awareness about historical places in Kırşehir and its surroundings. The population of this research is the candidate teachers who study at the Faculty of Education of Ahi Evran University in Kırşehir in the academic year of 2017-2018 and the sample of this study consists of the 1-4th grade candidate teachers of the Department of Social Sciences and Turkish Education at the same period and faculty.Mixed methods were used in the study. In the process of obtaining quantitative data, screening method was used, and phenomenology was used while obtaining the qualitative data. In the analysis of the quantitative data, percentage (%) tables, correlation analysis (pearson), one-way analysis of variance (ANOVA), regression analysis and t-test for independent groups were used. Content analysis was performed for the interview form in the analysis of qualitative data.As a result; Cacabey Medrese, which is in the middle of the busiest street in city center, is among the most well-known historical places where candidate teachers know that they are in their immediate surroundings. This is followed by Ahi Evran-ı Veli Complex. Afterwards, it comes Aşık Paşa Tomb, which is also on the intercity road and known as the passenger bus stop. Additionally, Kaman Kalehöyük, Kırşehir Kalehöyük, Mucur Underground City and Kesikköprü are among the most popular places among these teachers. However; these candidates state that they know Cemele Castle, Lale Mosque, Kepez Underground City, Hacıbey Mansion and the Çarşı Mosque less than the other ones. While learning about the historical places around them, prospective teachers are particularly interested in researching those places, analyzing pamphlets / signage, and benefiting from instructors. While the interest and awareness levels to the historical places in Kırşehir and its surrounding places do not show a significant difference according to gender, there is a noticeable difference considering the other variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının Kırşehir çevresindeki tarihi yerlere olan ilgi ve farkındalıkları
dc.title.alternativeInterest and awareness to historical places of preservice teachers in Kırşehir surroundings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-09
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLocal history
dc.subject.ytmKırşehir
dc.subject.ytmInterest
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmHistorical geography
dc.subject.ytmHistorical environment
dc.subject.ytmHistorical place
dc.subject.ytmHistoric structures
dc.identifier.yokid10221418
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid535923
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess