dc.contributor.advisor | Taşdemir, Mehmet | |
dc.contributor.author | Yildirim, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:39:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:39:14Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238261 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin en çok öğrenme güçlüğü çektikleri ve öğrenmeye karşı direnç gösterdikleri derslerin başında gelen matematik dersine ve bu dersin unsurları olan matematik öğretmeni, matematik sınavına karşı algılarını ürettikleri metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda yapılmış olan çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması niteliğindedir. Araştırmanın bulgularında çeşitliliğin sağlanması amacıyla araştırma, Giresun ilindeki çeşitli okullardan seçilen 349 öğrenci üzerinde yapılmıştır. 5 farklı eğitim kurumunda 350'den fazla öğrenciye anket uygulanmış bunlardan 349 tanesi araştırmaya dahil edilmiştir. Özellikle lise düzeyinde okullara giden öğrenci profillerinin farklılaşmasından dolayı dağılımı gözlemlemek amacıyla Anadolu Öğretmen Lisesi, Düz Lise ve Sağlık Meslek Lisesinden öğrenciler üzerinde ayrı ayrı anket uygulanmıştır. Araştırmaya dahil edilen 349 öğrenciden, 20'si 4. sınıf, 23'ü 5. sınıf, 15'i 6. sınıf, 24'ü 7. sınıf, 22'si 8. sınıf, 88'i 9. sınıf, 58'i 10. sınıf, 59'u 11. sınıf, 40'ı 12. sınıf öğrencisi olup tüm örneklemde 159 erkek ,190 kız öğrenci bulunmaktadır. Lise düzeyinde öğrenci sayısının fazla olmasının nedeni 3 farklı okul türünden öğrenci seçilmesi ve soyut düşüncenin daha gelişmiş olmasıdır. 12. sınıf düzeyinde Sağlık Meslek Lisesinde matematik dersi olmadığından dolayı anket uygulanamamıştır. Veri toplama aracı olarak da araştırmacı tarafından geliştirilen MMTF (Matematik Metafor Toplama Formu) ve MEB'e ait Matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama aracı 3 bölümden oluşmaktadır. 1. bölümde öğrencilere ait kişisel bilgiler (cinsiyet, sınıf, okul) ile ilgili sorular; 2. bölümde 3 sorudan (matematik dersi, matematik öğretmeni, matematik sınavı) oluşan üretilen metafor ve nedenleri ile ilgili sorular; 3. bölümde ise matematik tutum ölçeği bulunmaktadır. Verilerin analizinde nitel veri analizi yöntemi olarak içerik analizi kullanılmıştır. Ayrıca frekans analizi yapılmıştır. Araştırmacı toplanan verilerin analizinde, uygulanan tutum ölçeği verilerine göre `yüksek, orta, düşük düzeyde tutumlu` olarak sınıflandırılan öğrencilerin ürettikleri metaforları olumlu, olumsuz ve nötr olarak ayırt etmiş, ayrıca üretilen metaforlar, 8 kategori altında ( insan-hayvan, eşya-nesne, bitki, yiyecek-içecek, soyut kavram, etkinlik doğa olayı, diğer) gruplandırılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin ürettikleri metaforların ilköğretim ilk kademelerinden son kademelerine gittikçe olumludan olumsuza kaydığı, okul türleri arasında farklılaşmalar olduğu (temel eğitimden akademik eğitim veren kurumlara doğru geçildikçe olumu metafor ve yüksek düzeyde tutumun azalıp, olumsuz metafor ve düşük düzeyde tutumun arttığı) görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This study aims to discover the students' perception towards mathematics class, which is one of the hardest and least favored to learn classes for the students, and towards the instructors and exams of mathematics with the help of the metaphors they created. This is a case study of qualitative research in this context. This research was conducted to 349 students selected from various schools in Giresun Province to ensure diversity in the findings of the research. A questionnaire was administered to over 350 students in 5 different educational institutions and 349 of these students participated in the study. Different questionnaires were administered to the students of High Schools, Anatolian Teacher Training High Schools and Medical High School to observe the pattern as high school students have different profiles. Among 349 students, 20 of them were 4th grade, 23 of them were 5th grade, 15 of them were 6th grade, 24 of them were 7th grade, 22 of them were 8th grade, 58 of them were 10th grade, 59 of them were 11th grade and 40 of them were 12th grade, and the whole case included 159 boys and 190 girls. The reason why more high school grade student participation is that these students were selected from 3 different kinds of schools and they have a more developed abstract thinking. 12th grade Medical High School students could not be included in the questionnaire as they did not have mathematics classes. Data were collected by Mathematics Metaphor Collection Form (MMTF) developed by the author and Mathematics Attitude Scale by Ministry of National Education. Data collection tool is constructed from 3 chapters. the 1st chapter includes questions about personal information of the students such as gender, grade and school; 2nd chapter includes questions about the created metaphor and reasons in 3 titles (mathematics class, instructor and exams), and 3rd chapter includes the mathematics attitude scale. The data were analyzed with content analysis as a method of qualitative analysis. a frequency analysis was applied, as well. The author classified the metaphors of the students who were grouped like `high, medium and low level attitude` according to data of attitude scale, to positive, negative and neutral, and categorized the created metaphors into 8 groups: human-animal, objects, plants, food-drinks, abstract concept, activity, nature and other. It is observed that the metaphors created by students shifts from positive to negative from low grades to high grades and there are differences as regards to school types (It is understood that positive metaphor and high level attitude lessen while negative metaphor and low level attitude increase from primary education institutions to academic education institutions.) | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 4– 12. sınıf öğrencilerinin matematiğe ilişkin algıları: Metaforik bir yaklaşım (Giresun ili örneği) | |
dc.title.alternative | Perceptions of 4th–12th grade student's about mathematics: A metaphorical approach (Example of Giresun province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-10 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Metaphorical image | |
dc.subject.ytm | Giresun | |
dc.identifier.yokid | 10250651 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551008 | |
dc.description.pages | 279 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |