Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkyılmaz, Mustafa
dc.contributor.authorGüzelküçük, Şüra
dc.date.accessioned2020-12-10T09:39:15Z
dc.date.available2020-12-10T09:39:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238247
dc.description.abstractBu araştırma, Millî Eğitim Bakanlığının ilköğretim okulları için tavsiye ettiği `100 Temel Eser` listesinde yer alan masallardaki korku ve şiddet unsurlarını tespit edip değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Eserlerin incelenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Eserlerin korku ve şiddet yönünden incelenmesinde hareket noktası olarak `cümle` kabul edilmiştir. Eserler cümleler düzeyinde tek tek incelenmiş, korku ve şiddet içeren kelimeler, sayısal olarak sınıflandırılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde Türkçe eğitimi uzmanlarının görüşlerinden de yararlanılmış ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını, Millî Eğitim Bakanlığının ilköğretim okulları için tavsiye ettiği `100 Temel Eser` listesinde yer alan ikisi dünya edebiyatından, dördü Türk edebiyatından toplam altı masal kitabı ve bu masal kitaplarında yer alan 480 masal oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda 100 Temel Eser listesinde yer alan masal kitaplarında korku ve şiddet unsurları tespit edilmiştir. Kitaplarda yer alan şiddet türleri sınıflandırılmış yapılan değerlendirmede; yerli ve yabancı masal kitaplarında en fazla karşılaşılan şiddet türlerinin sözel şiddet ve fiziksel şiddet olduğu bulunmuştur. Bu sıralamayı duygusal şiddet ve cinsel şiddet türlerinin takip ettiği görülmüştür. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre Türk edebiyatında yer alan masallardaki şiddet unsurlarının, dünya edebiyatında yer alan masallardan daha fazla olduğu belirlenmiştir. Masal kitaplarında yer alan şiddet ve korku unsurlarının kullanım sıklığı karşılaştırıldığında; korku içeren unsurların, şiddet içeren unsurlardan az olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İçeriğinde en fazla korku unsuru bulunan masalın Andersen Masalları olduğu, en az korku unsuru bulunan masalın ise, Aisopos Masalları olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar, ilgili literatürle karşılaştırılmış ve birtakım önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research is carried out with the aim of determining and evaluating the elements of fear and violence in tales listed on the 100 Basic Works which the Ministry of Education recommended primary schools. Document analysis method which is a kind of qualitative research is used to study literary works. ''Sentence'' is used as a starting point to examine the works in terms of fear and violence. The works are examined one by one at a level of ''sentence'' and works including violence and fear are classified numerically. To analyse required data, making use of the findings of Turkish teachers that are experts in their fields, content analyssis method is used.Data source of the research consists of six tale books, two of the World literature and four of the Turkish literature, and also 480 tales in these tale books which take part in the list of the 100 Basic Works recomended primary schools by the Ministry of Education.As a result of the research, elements of fear and violence are determined in the tale books listed on 100 Basic Works. Classified evaluation results showed that most common types of violence are verbal anal physical violence in native and foreign tale books. It is seen that this ranking is followed by emotional violence and sexual violence. According to the data required as a result of the research elements of violence in Turkish Literature are more than the elements of violence in World Literature.When the frequency of occurrence of violence and fear are compared the elements of fear are less than the elements of violence. It is determined that Tales of Andersen has the most fear elements and Tales of Aisopos has the least fear elements. Results required in the research are compared with the related literature and some proposals are put forward.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.title100 temel eser listesinde yer alan masal kitaplarında korku ve şiddet ögeleri
dc.title.alternativeThe concept of fear and violence of the tale books in the 100 basic works
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-08
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish tales
dc.subject.ytmEsope tales
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTale books
dc.subject.ytm100 basic works
dc.subject.ytmFear
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.identifier.yokid10255167
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551839
dc.description.pages238
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess