Show simple item record

dc.contributor.advisorYiğitbaş, Maksut
dc.contributor.authorDemirok, Selma
dc.date.accessioned2020-12-10T09:39:10Z
dc.date.available2020-12-10T09:39:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238234
dc.description.abstractCumhuriyet dönemi Türk tiyatrosunun önemli isimlerinden biridir. Yazar, kaleme aldığı eserlerle okuyucuyu kültürel, toplumsal ve sosyal anlamda düşündürmeye sevk ederken, yarattığı tipler de geçmişten günümüze bir köprü görevi görür. Güngör Dilmen'in oyunlarını daha geniş bir çerçevede araştırmak adına yaptığımız bu çalışmayı Sevda Şener'in Çağdaş Türk Tiyatrosunda İnsan kitabını örnek alarak tamamladık. Yapılan bu çalışmayı dört ana başlıkta topladık. İlk bölümde yazarın hayatına, edebi kişiliğine ve eserlerine yer verirken; ikinci bölümde beş başlıktan oluşan tiplemeleri açıklayıp karakterlere göre irdeledik. Üçüncü ve dördüncü bölümde ise kadın erkek tipleri başlığı altında Sevda Şener'in oluşturduğu tipleri oyunlardaki karakterlere göre ayırıp değerlendirdik. Yapmış olduğumuz bu çalışma neticesinde Güngör Dilmen'in oyunlarını farklı bir yorumla okuyarak geniş kapsamlı inceleme imkanına sahip olduk. Elde ettiğimiz bulguları da tiyatro okuyucularına kazandırmayı amaçladık. Anahtar Kelimeler: Güngör Dilmen, tiyatro, tip, insan, sanat
dc.description.abstractis one of the important names of the Republican period Turkish theater. While the writer encourages the reader to think culturally, communal and socially with the works he has written, the types he creates serve as a bridge from past to present. We have completed this work that we have done to investigate the of Gungor Dilmen's theatre in a broader framework by taking the Sevda Sener's book named `Human` in the Contemporary Turkish theater of as an example. We have gathered this study under five main titles. In the first part, while including the life, literary personality and works of the author; In the second part, we wrote the abstracts. In the third and fourth episodes, we distinguished and evaluated the types created by Sevda Sener according to the characters in the theatre under the title of female and male types. In the last part, we examined the types of five titles.As a result of this work we have done, we have had the opportunity to examine the Gungor Dilmen's theatre with a different interpretation. We aimed to bring the findings we obtained to the theater readers.Key Words: Gungor Dilmen, theatre, type, human, arten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleGüngör Dilmen tiyatrolarında insan
dc.title.alternativePeople in the Güngör Dilmen theaters
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-22
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10247734
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624839
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess