Show simple item record

dc.contributor.advisorGülbahar, Bahadır
dc.contributor.authorErdoğan, Aysun
dc.date.accessioned2020-12-10T09:38:56Z
dc.date.available2020-12-10T09:38:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238189
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri ile kişilik özelliklerine ilişkin algıları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın bir diğer amacı da Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri ile kişilik özelliklerine ilişkin algılarının demografik özelliklere göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmaktır. Araştırma, bu özellikleriyle ilişkisel tarama modelli bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Kırşehir il genelinde görev yapan toplam 215 Türkçe öğretmeni, örneklemini ise anılan evren içinden kolaylıkla bulunabilen örnekleme yöntemiyle seçilen 190 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliklerine ilişkin algılarını ölçmek için `Sınıf Yönetimi Yeterlik Ölçeği` ve kişilik özelliklerine ilişkin algılarını belirlemek için de `Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi (SDKT)` kullanılmıştır. Araştırmada, `Sınıf Yönetimi Yeterlik Ölçeği`nin `fiziksel düzeni sağlama` alt faktörü ile `Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi`nin sadece `duygusal dengesizlik` alt faktörüne ilişkin puanlar arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki olduğu, `dışa dönüklük, deneyime açıklık, yumuşak başlılık, sorumluluk` alt faktörleri ile arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki olduğu anlaşılmıştır. Araştırmada ayrıca, Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliklerinin genelde ve `fiziksel düzeni sağlama, öğretim yönetimi, zaman yönetimi, sınıf içi ilişkileri düzenleme, davranış geliştirme ve düzenleme` alt boyutlarının tamamında `çok yüksek düzeyde olduğu` ve Türkçe öğretmenlerin kişilik özelliklerinden `duygusal dengesizlik` özelliği bakımından içe duygusal dengesizliğe biraz uygun oldukları, `dışa dönüklük` özelliği bakımından dışa dönüklüğe oldukça uygun oldukları, `deneyime açıklık` özelliği bakımından deneyime açıklığa oldukça uygun oldukları, `yumuşak başlılık` özelliği bakımından yumuşak başlılığa çok uygun oldukları ve `sorumluluk` özelliği bakımından sorumluluğa çok uygun oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Sınıf yönetimi yeterlilikleri, Kişilik özellikleri, Türkçe öğretmenleri
dc.description.abstractThe current study aimed to determine the relationship between the Turkish teachers' perceptions of their classroom management competencies and personality traits. Another purpose of the current study was to reveal whether the Turkish teachers' perceptions of their classroom management competencies and personality traits vary significantly depending on some demographic features. Thus, the current study was designed as a relational survey model. The universe of the study is comprised of 215 Turkish teachers working in the city of Kırşehir and the sampling consists of 195 Turkish teachers selected from among the universe by means of the convenience sampling method. In order to measure the teachers' perceptions of their classroom management competencies, `The Classroom Management Competency Scale` and to measure their perceptions of their personality traits, `Adjective Based Personality Scale (ABPT)` was used. In the current study, a negative, low and significant correlation was found between the scores taken from the `ensuring physical order` sub-dimension of `The Classroom Management Competency Scale` and the `affective disorder` sub-dimension of `Adjective Based Personality Scale` and a positive, low and significant correlation was found with the sub-factors `extraversion, openness to experiences, amiability and responsibility`. Moreover, it was found that the Turkish teachers perceive their general classroom management competencies and competencies in the sub-dimensions `ensuring physical order, teaching management, time management, organizing in-class relationships, behavior development and arrangement` as very high and in relation to the personality traits, the Turkish teachers think that they are a bit suitable for `affective disorder`, that they are highly suitable for `extraversion`, that they are highly suitable for `openness to experiences`, that they are highly suitable for `amiability` and that they are highly suitable for `responsibility`Keywords: Classroom Management Competencıes, Personalıty Traıts, Turkish Language Teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing the relationship between the perceptions of the Turkish language teachers towards classroom management competencies and personality traits
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-20
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmManagerial competence
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.identifier.yokid10245547
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549149
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess