Show simple item record

dc.contributor.advisorBaloğlu, Nuri
dc.contributor.authorYağmur, Ufuk Servet
dc.date.accessioned2020-12-10T09:38:41Z
dc.date.available2020-12-10T09:38:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238128
dc.description.abstractBu araştırmada İlköğretim Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinde duygusal zekâ ile akademik başarı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği 1., 2., 3. ve 4. sınıflardan toplamda 323 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Bunlardan 139 öğrenci İlköğretim Matematik Öğretmenliği, 184 öğrenci ise Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim görmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği ve bir kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizi IBM SPSS Statistics 20 paket programıyla yapılmıştır. Analizlerde Cronbach Alpha Güvenirlik Testi, yüzde ve frekanslar, madde ortalamaları, Kolmogrov-Smirnov Testi, Kruskal Wallis-H testi, Mann-Whitney U Testi ve Spearman Sıra Farkları Korelasyon Analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda duygusal zekâ ile cinsiyet, anabilim dalı ve sınıf düzeyi değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulunduğu, algılanan soyo-ekonomik durum ile anne-baba eğitim durumu arasında ise anlamlı farklılıkların bulunmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca yaş, kardeş sayısı ve genel akademik başarı ortalamaları değişkenleri ile de anlamlı ilişkiler bulunmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları duygusal zekâ ile akademik başarı arasında anlamlı olmayın, negatif yönlü zayıf ilişkiler olduğunu göstermektedir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular ilgili literatür temelinde tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Akademik başarı, duygu, zekâ, duygusal zekâ, bilişsel zekâ.
dc.description.abstractThe relationship between emotional intelligence and academic achievement was examined in the students of the Department of Elementary Mathematics and Science Education in this study. A descriptive survey model was used in the study. The research was conducted with Kırşehir Ahi Evran University, Faculty of Education, Primary Mathematics Teacher Education and Science Education from 323, 1st, 2nd, 3rd and 4th grades. Of these, 139 students are taught in Elementary Mathematics Education and 184 students in the Department of Science Teaching. Schutte Emotional Intelligence Scale and the personal information form prepared previously were used as data collection tool. Data were analyzed by IBM SPSS Statistics 20. Cronbach Alpha Reliability Test, percentage and frequencies, item mean, Kolmogrov-Smirnov Test, Kruskal Wallis-H test, Mann-Whitney U Test and Spearman Row Differences Correlation Analysis were used in the analyzes. At the end of the study, it was determined that there were significant differences between the variables of emotional intelligence, gender, department and class level, and there were no significant differences between perceived socio-economic status and parental education status. In addition, it was found that there were no significant relationships with age, number of siblings and general academic achievement.The results of the research show that there is no significant negative relationship between emotional intelligence and academic achievement. The findings obtained within the scope of the research were discussed on the basis of the related literatüre.Keywords: Academic success, emotion, intelligence, emotional intelligence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik ve fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinde duygusal zekâ ile akademik başarı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between emotional intelligence and academic success in mathematics and science teaching students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10263300
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569108
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess