dc.contributor.advisor | Gülbahar, Bahadır | |
dc.contributor.author | Durmuş, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:38:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:38:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238073 | |
dc.description.abstract | Dinleme, çocuklara kazandırılması gereken en önemli dil becerisidir denebilir. İlkokul birinci sınıftan itibaren sistemli bir şekilde verilecek dinleme becerisi öğrencilerin sosyal ilişkilerde ve öğretim hayatlarında daha başarılı olmalarını sağlayacaktır. Öğrencilerin belli bağımsız değişkenlere göre dinleme farkındalıklarının değişmesi bu araştırmanın birincil hedefi olmuştur.Bu çalışma, nicel bir betimsel tarama araştırmasıdır. Çalışma 2017/2018 eğitim öğretim bahar döneminde amaçlı örnekleme yönetmelerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemine göre belirlenen Bursa ili merkez Nilüfer, Osmangazi ve Yıldırım ilçelerindeki ortaokullardan random olarak seçilmiş 576 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın verilerini toplamak için `Dinleme Becerisi Farkındalık Anketi` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Verilerin betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde ve aritmetik ortalama analizleri ile bağımsız değişkenler arasındaki farklılıkların tespiti için t-testi, ANOVA ve Welch testlerinden yararlanılarak çözümlemesi yapılmıştır. Araştırmada sonuç olarak katılımcıların dinleme becerileri farkındalıklarına yönelik toplam puanları anne eğitim, kardeş sayısı, evde çekirdek aile dışında birilerinin yaşama durumu, müzik dinleme sıklığı, izlenen TV programı türü değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmazken, katılımcıların dinleme becerileri farkındalıklarına yönelik toplam puanları cinsiyet, baba eğitim durumu, kendisine ait odası bulunma durumu, kitap okuma sıklığı, abone olunan, takip edilen süreli yayın türü, kendisine ait kitaplık raf bulunma durumu, annenin ve babanın kitap dergi gazete okuma sıklığı, tablet, telefon ve bilgisayar kullanma sıklığı ve arkadaş ve yakınlarına ait sorunları dinlemeyi sevme durumu değişkenine göre ise anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmektedir. Araştırmanın sonuçlarına dayanılarak bir takım önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Listening is thought to be the most important skill children should acquire. Listening skills which will systematically be given to students starting from the first grade of primary school will enable them to be more successful in social relations and learning lives. The change in students' listening awareness according to certain independent variables has been the primary target of this study.In this study, descriptive survey model which is in accordance with quantitative research method has been used. The study has been carried out with 800 randomly selected students in secondary schools in Nilüfer, Osmangazi and Yıldırım districts in Bursa in 2017/2018 education fall or spring term, determined according to convenience sampling method in purposive sampling methods.`Listening Skills Awareness Questionnaire` was used to collect the data in the study. SPSS package program has been used in the analysis of the acquired data. T-test, ANOVA and Welch tests have been used to reveal the differences between frequency, percentage and arithmetic mean analysis in data's descriptive statistical methods and independent variables. As a result of the research, the total scores of the participants regarding their listening skills' awareness does not significantly differentiate according to the variables of education of their mothers, number of siblings, living status of someone other than the nuclear family, frequency of listening to music, type of TV program being watched; while total scores of participants for listening skills awareness' significantly differentiates according to the variables of gender, father's education status, the availability of his own room, the frequency of reading books, the type of periodicals subscribed and followed, the availability of his own bookshelf, the frequency of mother's and father's reading books , magazines and newspaper, frequency of using tablet, phone and computer, and status of enjoying listening the problems of friends and relatives. Some suggestions have been made based on the results of the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin dinleme becerileri farkındalıklarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of 6th grade students' awareness about turkish subject listening skill | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-24 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10275328 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571866 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı | |