Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikkaya, Tekin
dc.contributor.authorAptekin, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-10T09:38:27Z
dc.date.available2020-12-10T09:38:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238060
dc.description.abstractİletişim kişinin kendisini dışa aktarması, duygu, düşünce, bilgi paylaşımı kısacası insanların birbirleri ile paylaştıkları bilgi aktarma sürecidir. İletişim insanoğlunun var olduğu andan itibaren hayatımızda olmuştur. İletişim öncelikle insan için, toplum için eğitim için öncelikli bir süreçtir. İletişim toplumların dönüşmesinde, gelişmesinde, bilgileri sonraki nesillere aktarmada rolü büyüktür.İletişim becerisi insanın hayatı boyunca sahip olup yaşamında kullandığı bir beceridir. Eğitim hayatımızda da iletişim önemli bir yere sahiptir. Eğitim öğretimin temel hedeflerinden birisi nitelikli insan gücü yetiştirmektir ve bu amaç doğrultusunda program planlamıştır. İletişim hem eğitim hayatımızda hem de günlük yaşamamızda önemliyken akademik araştırmalara da konu olmuştur. Literatür incelendiğinde (2009), Baykara Pehlivan (2005) ve Tepeköylü (2007) gibi çalışmaların olmasına karşın Bu çalışmayı önemli kılan husus Türkçe öğretimi ve sosyal bilgiler öğretimi için önemli olan iletişim becerisinin incelenmesine dair bir araştırma bulunmamasıdır. İletişim becerisi ile ilgili yeterli çalışmanın olmadığı görülmüştür. Yapılan bu çalışma ile sosyal bilgiler ve Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerisinin tespit edilmesi hedeflenmiştir.Bu araştırmanın amacı; Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'nde öğrenim gören Sosyal Bilgiler ve Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerisi düzeylerini belirlemektir. Bu araştırmanın evrenini; 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören öğretmen adayları, örneklemini ise aynı yıl ve üniversitede Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır.Araştırmada nicel verilerin elde edilme sürecinde tarama yöntemi (survey) kullanılmıştır. Araştırmacıtarafındangeliştirilen ölçekle toplanan verilerin çözümlenmesinde betimleyici veri analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında nicel verilerin analizinde yüzde (%) tabloları, korelasyon analizi (pearson), tek yönlü varyans analizi (ANOVA), regresyon analizi ve bağımsız gruplar için t testi kullanılmıştır.Sonuç olarak; öğretmen adaylarının iletişim becerisi 7 alt boyutta (sözlü, sözsüz, dinleme, empati, güvengenlik, çatışma çözme, duygusal zekâ) ele alınmış olup bağımsız değişkenlerde ise genel iletişim becerileri puanları üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Türkçe ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının iletişim becerisi düzeyleri cinsiyete, bölüme, sınıf düzeyi, kardeş sayısına, anne ve baba eğitim durumu, baba meslek durumuna, kitle iletişim aracı kullanımına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Sosyal medya araçlarından ise öğrenciler tarafından Whatsapp ve Instagram kullanma oranları daha yüksek çıkmıştır. Öğretmen adaylarının toplamı ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medyada geçirdikleri vakit ile iletişim becerileri arasında sosyal bilgiler öğretmen adayları lehine anlamlı bir farklılık varken benzer durum Türkçe öğretmen adayları için söylenemez. Sosyal medya kullanan öğretmen adaylarının, kullanmayan öğretmen adaylarına göre iletişim becerileri yüksek çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: İletişim Becerisi, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Öğretmen Adayı.
dc.description.abstractCommunication is transferring feelings, thoughts and open himself, in short it is a process of transferring information which people share with each other. Communication is in our lives since the existence of human beings. Communication is a priority process for humans, society and education. Communication has a major role for the transformation of societies, their development and transferring the information for the next generations. Communication skill is the skill that a Person has throughout his life and used in his life. Communication has and important place in our education. One of the main obsectives of education is totrain qualified manpower and in line with thispurpose, the program has been planned. White communication is important bath in our Daily life and education ıt was been the subsect of academic research.although litetarature Baykara Pehlivan (2005), Tepeköylü (2007) have been studied, what makes this study important is the lock of research on the communication skills that are important for teaching Turkish and Social studies ıt was seen that there is not enough studies about communication skills. The aim of this study is to determine the social skills and communication skills of prospective Turkish teachers. The communication skills levels of Turkish and social studies teachers preservice do not Show a significant difference according to gender, deperment, class level, number of siblings, mother and father education level father occupation status and mass madia use.The aim of this research is to determine the levels of communication skills of the Social Sciences and Turkish teachers and idaes who are currently studying at Kirsehir Ahi Evran University. The universe of this research is formed of the preservice teacher who are studying at Kirsehir Ahi Evran University Faculty of Education in 2018-2019 education year. The sampling of this research is formed of the 1st, 2rd, 3rdand 4thgrade students who are studying at Kirsehir Ahi Evran University Faculty of Education Department of Social Sciences and Turkish Education Department in 2018-2019 education year. During the quantitative data collection process survey method has been used in this research. Descriptive data analysis has been used to analyse the data collected using the scale developed by there searcher. As a part of research, % tables, correlation analysis (pearson), one way variant analysis (ANOVA), regression analysis are used for quantitative data analysis and t test for the independent groups. As a result, the communication skills of the preservice teachers has been studied under 7 subextentions (oral, tacit, listening, empathy, assertiveness, conflictresolution, emotional intelligence), and the independent variables are evaluated on general communication skills. It is seenthattherates of WhatsAppandInstagramusageamongthestudents has beenhigh. There is a meaningful difference about the total of preservice teacher and the social studies preservice between their time spent on social media and their communication skills, on the other hand this cannot be said for the Turkish preservice teachers. The communication skills of the preservice teachers who do not use social media is higher than those whouse social media. In this direction it means that it would be contribute to the communication skills on the condition of limited time frame. Keywords: Communication Skills, Social Studies, Turkish, Preservice Teacher.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal bilgiler ve türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of communication skills of social studies and turkish preservi̇ce teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-23
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.identifier.yokid10272686
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571017
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess