Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algıları
dc.contributor.advisor | Hayran, Zeynel | |
dc.contributor.author | Er, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:38:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:38:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238053 | |
dc.description.abstract | Nicel bir nitelik taşıyan bu çalışma; Giriş, Kavramsal/Kuramsal Açıklamalar,Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma olmak üzere altı ana bölümden oluşmuştur. Buaraştırmada, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algıları cinsiyet, yaşanılanyerleşim yeri, okunulan kitap sayısı, Türkçe dersi başarı notu ve sınıf düzeyi değişkenleribakımından araştırılmış; sonuçta şu bulgulara ulaşılmıştır:Birinci alt problem ile ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algısıpuanlarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğiaraştırılmıştır. Sonuçta, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algısı puanlarıarasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir.Farklılaşmanın kızlar lehine olduğu anlaşılmıştır.İkinci alt problem ile ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algısı puanlarıarasında yaşanılan yerleşim yeri değişkeni bakımından anlamlı farklılıklar olup olmadığıincelenmiştir. Sonuçta, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algıları arasındayaşanılan yerleşim yeri değişkenine göre anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır.Üçüncü alt problem ile ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algısıpuanları ile okudukları kitap sayısı arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır.Sonuçta, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algıları ile okudukları kitap sayısıarasında anlamlı bir ilişkinin varlığı belirlenmiştir.Dördüncü alt problem ile ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algısıpuanları arasında Türkçe dersi başarı notları bakımından anlamlı bir farklılığın olup olmadığıaraştırılmıştır. Sonuçta, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algıları arasındaTürkçe dersi başarı notları bakımından anlamlı bir farklılığın varlığı saptanmıştır.Beşinci alt problem ile ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algısıpuanları arasında sınıf düzeyi bakımından anlamlı bir farklılığın olup olmadığı incelenmiştir.Sonuçta, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algısı puanları arasında sınıf düzeyideğişkeni açısından anlamlı bir farklılığın varlığı saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The study was designed as a quantitative study consisted of six main sectionsincluding; Introduction, Method, Conceptual/Theoretical Explanations, Method, Findings,Results, and Discussion. The study investigated secondary school students' self-efficacyperceptions towards Turkish Language Course in terms of the variables: gender, place ofresidence, number of books read by students, the use of social media, Turkish LanguageCourse final grade, class level variables. The study provided the findings given below.The first sub-problem investigated whether students' self-efficacy perceptions towardsTurkish Language Course showed significant differences according to the gender variable.As a result, the study findings revealed that secondary school students' self-efficacyperceptions towards Turkish Language Course showed a significant difference according tothe gender variable.The second sub-problem investigated whether there was a significant differencebetween secondary school students' self-efficacy perceptions towards Turkish LanguageCourse in terms of the place of residence variable. The findings identified that secondaryschool students' self-efficacy perceptions towards Turkish Language Course showedsignificant differences according to the place of residence variable.The third sub-problem investigated whether there was a significant relationshipbetween secondary school students' self-efficacy perceptions towards Turkish LanguageCourse in terms of the number of books read by students variable. The study findingsdetermined that there was a significant relationship between students' self-efficacyperceptions and the number of books they read.The fourth sub-problem investigated whether there was a significant differencebetween investigated whether secondary school students' self-efficacy perceptions towardsTurkish Language Course and Turkish Language Course final grades. The study findingsshowed that there was a significant difference between secondary school students' self-efficacy perceptions towards Turkish Language Course and Turkish Language Course finalgrades.The fifth sub-problem investigated whether there was a significant difference betweensecondary school students' self-efficacy perceptions towards Turkish Language Course andclass levels. As a result, the study findings determined that there was a significant differencebetween secondary school students' self-efficacy perceptions towards Turkish LanguageCourse and class level variable. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algıları | |
dc.title.alternative | Self-efficacy perceptions of secondary school students towards Turkish language course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10294245 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 584677 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |