Uluslararası ilişkilerde ulus inşası kavramı bağlamında Irak örneği
dc.contributor.advisor | Ataş, Ayşe | |
dc.contributor.author | Kizilay, Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:38:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:38:25Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238050 | |
dc.description.abstract | Ulus inşası kavramının Irak'taki örneğini inceleyerek teori ile gerçeklik arasındaki farkı ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma, ülkede 2003 yılındaki Amerikan işgali sonrasında ekonomik, toplumsal ve siyasi alanlardaki gelişmeler kapsamında meydana gelen çalışma ve gelişmeleri incelemektedir. Ulus inşası sürecinin güvenlik, yeniden yapılanma, kimlik oluşturma ve kalkınmadan oluşan dört önemli unsuru bulunmaktadır. Uluslararası İlişkiler disiplini içerisindeki ulus inşası algısı ile gerçek hayattaki uygulamanın farklılıkları ve eksikliklerinin tespiti konusunda Irak örneği seçilerek değerlendirme yapılmıştır. Çalışma tarihsel olarak desteklenmesi amacıyla 1919 dönemine kadar geri götürülüp, inşa sonrasında günümüze kadar olan bir zaman dilimini kapsayarak ülkedeki değişikliklerin iyi anlaşılması konusunda önem taşımaktadır. ABD işgali sonrasında Irak'ta güvenlik olgusunun yeterince dikkate alınmadığı ve tam olarak güvenli bir ortam oluşturulmadan yapılanma faaliyetlerine başlandığı görülmüştür. Diğer yandan ülkedeki etnik ve mezhepsel farklılığı derinleştirecek politikalar izlenmesi, halkın ve tercihlerinin yeterince göz önünde bulundurulmadan bir takım çalışmalarda bulunulması ve alt yapı sorunlarının devam etmesi kimlik oluşturma ve kalkınma konularındaki eksikliği ortaya koymaktadır. Bu durum sürecin disiplin içerisinde anlaşıldığı şekilde işlemediğini ve olması gerektiği şekilde sonuçlanmadığını göstermektedir. | |
dc.description.abstract | This study, which aims to reveal the difference between theory and reality by examining the example of the concept of nation-building in Iraq, examines the works and developments in the context of the developments in the economic, social and political fields in the country following the 2003 American invasion. There are four important element of the nation-building process; security, restructuring, identity formation and development. The Iraqi sample was selected and evaluated in terms of the perception of the nation-building within the International Relation discipline and the differences and deficiencies of the real life practice. The study is important for a beter understanding of the changes in the country by covering a period of time after the construction period until today, back to the after the Ottoman period, in order to be historical supported. After the US invasion, it was seen that the security phenomenon in Iraq as not taken into account sufficiently and structuring activities started without creating a completely safe environment. On the other hand, monitoring policies that will deepen ethnic and sectarian differences in the country, making some studies without considering the people and their preferences sufficiently, and the continuation of the infrastructure problems reveal the lack of identity creation and development issues. This shows that the process does not function as it is understood in the discipline and does not result in the way it should be. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Uluslararası ilişkilerde ulus inşası kavramı bağlamında Irak örneği | |
dc.title.alternative | Example of Iraq in the context of the concept of nation building in international relations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-23 | |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10273976 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571170 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |