Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Hüseyin
dc.contributor.authorGökşen, Oğuzhan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:38:20Z
dc.date.available2020-12-10T09:38:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238020
dc.description.abstractÜcretli öğretmenlik, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ihtiyaç görülmesi halinde ek ders karşılığında istihdam edilen geçici öğretmenlerdir. Bu araştırma, Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde geçici olarak istihdam edilen ücretli öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ve bu sorunların eğitim-öğretim sürecine yansımalarının incelendiği nitel bir çalışmadır. Ücretli öğretmenlerin atama şartları, ücretleri, mesleki doyumları, mesleği terk etme eşikleri, ders içinde veya dışında yaşadıkları sorunlar bu araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa İli, Siverek İlçesinde görev yapan ücretli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilmiş 20 ücretli öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Her ücretli öğretmenle yaklaşık 20 dakikalık görüşmeler yapılmış ve görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Kayıt altına alınan görüşmeler deşifre yöntemi ile elektronik ortama aktarılmıştır. Görüşmeler sonucunda alınan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiş ve kodlama tekniği ile her bir soru için tema ve alt temalar oluşturulmuştur. Öğretmenlerden alınan veriler doğrultusunda, her bir alt tema ile ilgili ücretli öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ve bu sorunların eğitim ortamına etkilerine dair örnekler verilerek çıkarımlar yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda ücretli öğretmenlerin mesleki doyumlarının düşük olduğu, herhangi bir alternatif için mesleklerini bırakma eğiliminde oldukları belirlenmiştir. Ayrıca veli, öğrenci ve yönetici tutumlarının kadrolu öğretmenlere kıyasla farklı olduğu, ücretli öğretmenlerin öğretmen nitelikleri bakımından zayıf görüldüğü saptanmıştır. Ücretli öğretmenlerin kadrolu öğretmenlere göre çok daha az ücret almalarının onları hem maddi hem de psikolojik olarak etkilediği belirlenmiştir. Ücretli öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmede, sınıf yönetiminde ve alan bilgisi konusunda eksikliklerinin olduğu ve bu konuda yardıma ihtiyaçları olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Geçici, İstihdam, Sorun, Ücretli öğretmen
dc.description.abstractPaid teachers are temporary teachers who are employed in exchange for additional courses in schools affiliated to the Ministry of National Education. This qualitative research study examines the problems experienced by paid teachers who are temporarily employed within the Ministry of National Education and reflections of these problems on the educational process. The subject of this research are the conditions of appointment of paid teachers, their salaries, job satisfaction, the threshold to leave the profession, and the problems they faced in or out of class. The population of the study consist of paid teachers who work in the Siverek, Sanliurfa. Paid teachers who were selected with easily accessible sampling methods constituted sample of the study. Semi-structured interview form and personal information form prepared by the researcher were used as data collection tools in the study. Interviews with each paid teacher were made for 20 minutes and they were recorded. Interviews were transferred to electronic media by deciphering method. The data obtained from the interviews were analyzed by using content analysis method. Themes and sub-themes were created for each question by coding technique. In the direction of the data obtained from teachers, inferences were made by giving examples about the problems experienced by paid teachers related to each sub-theme and the effects of these problems on the educational environment.As a result of the research, it was determined that paid teachers have low job satisfaction and they tended quit their profession for any alternative. Besides, it was detected that the attitudes of parents, students and administrators were different than attitudes of permanent teachers and also paid teachers were seen to be weak in terms of teacher qualifications. It was determined that affected them both financially and psychologically due to paid teachers to receive far fewer wages than permanent teachers. It was determined that there were lack of knowledge of paid teachers in assessment and evaluation, field information, classroom management and they need help in these subjects.Keywords: Temporary, Employment, Problem, Paid teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜcretli öğretmenlerin yaşadığı sorunlara ilişkin nitel bir araştırma
dc.title.alternativeA qualitative research on the problems of experienced by paid teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10283720
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582393
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess