Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Remzi
dc.contributor.authorKutlu, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:38:18Z
dc.date.available2020-12-10T09:38:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238006
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yazma becerilerine sahip yazma alışkanlığı kazanmış ortaöğretim öğrencilerinin yazma alışkanlıklarını nasıl kazandıkları ve yazmalarına neden olan etkenlerin incelenmesidir. Araştırmamın çalışma evrenini Kırşehir il merkezindeki 2017-2018 eğitim öğretim yılında liselerde( Prof. Dr. İlhan Kılıçözlü Fen Lisesi – Kırşehir Ahi Evran Anadolu Lisesi – Kırşehir Sosyal Bilimler Lisesi) öğrenim gören 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu toplam 49 öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırmada yazmayı alışkanlık haline getiren ortaöğretim öğrencilerinin yazma nedenlerine yönelik görüşleri içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırma sonucunda öğrencilerin yazma alışkanlığı kazanmasında öğretmen etkisinin ilk sırada olduğu görülmüştür. Öğretmen teşvikinin ardından psikolojik nedenler, aile teşviki, okuma alışkanlığı, boş vakitlerini değerlendirme ihtiyacı, yarışmalar ve kişisel merakın olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında öğrencilerin yazma alışkanlığı kazanmaları ve bu alışkanlığın sürdürülmesi için tavsiyelerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Dil, Yazma Becerisi, Yazma Alışkanlığı
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze how secondary school students having the habit of writing, acquired their writing habits and the factors that lead them to write. The universe of this research consisted of 10th Grade students studying in high schools in the city of Kırşehir( Prof.Dr. İlhan Kılıçözlü High School – Kırşehir Ahi Evran Anatolian High School – Kırşehir Social High School). The workgroup consisted of 49 students. In this study, content analysis was performed on the opinions of secondary school students having the habit of writing, about their reasons of writing.As a result of the research, it was seen that the teacher effect is in the first place regarding the gain of writing habit.Psychological reasons, family encouragement, reading habits, need for recreation, competitions andpersonal interest were found to come after teacher encouragement. In the light of the obtained data, suggestions were made for the students to gain the habit of writing and to sustain this habit.Keywords: Language, Writing Skills, Writing Habiten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleYazma alışkanlığı kazanmış lise öğrencilerinin yazma nedenlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the reasons of writing for high school students who have writing habit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10299348
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585740
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess