Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Menderes
dc.contributor.authorDağistan, Fadime
dc.date.accessioned2020-12-10T09:38:12Z
dc.date.available2020-12-10T09:38:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237972
dc.description.abstractBu araştırmada Hayat Bilgisi dersi ile ilgili yapılmış olan yüksek lisans ve doktora tezlerinin; gerçekleştirildikleri lisansüstü düzeyine, hazırlandıkları üniversite, anabilim dalına ve yıla, seçilen anahtar kelimelere, kullanılan araştırma yöntemine, veri toplama ve veri analiz tekniklerine göre dağılımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada konuyla ilgili olarak 1988-2018 yılları arasında yapılmış olan, tez adında `Hayat Bilgisi` kelimesini içeren, YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanındaki lisansüstü tezler, veri kaynağını oluşturmuştur. Araştırmada birbirinden bağımsız çalışmaları bir araya getirerek ve çalışmanın verilerini birleştirerek daha genel yorumlar yapılmasını sağlayan meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda incelenen lisansüstü tezlerin en çok yüksek lisans düzeyinde gerçekleştirildiği, en çok Gazi Üniversitesi'nde, en fazla sınıf öğretmenliği bilim dalında yapıldığı, anahtar kelime olarak en fazla `Hayat Bilgisi` kategorisinin tercih edildiği, araştırma yöntem ve tekniklerinden tarama modelinin sıklıkla tercih edildiği, veri toplama aracı olarak anket ve veri analiz tekniklerinden t-testinin daha fazla kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to investigate the distribution of the master's and doctoral theses about Life Science course according to the graduate level, the university, the department and the year they are prepared, the selected keywords, the research method used, data collection and data analysis techniques. In this study, post-graduate theses which contain the word of `Life Science` and conducted between 1988 and 2018 in the database of National Thesis Center of Higher Education (YOK) constituted the data source. In the study, meta-analysis method was used to combine independent studies and the data of the study to make more general interpretations. According to the findings of the study, most of the graduate theses examined were mostly at the graduate level, conducted at Gazi University, made in the field of primary school department, mostly used `Life Science` category as a keyword, and mostly preferred scanning model as data collection methods and techniques. In addition, questionnaire was the mostly utilized data collection tool and t-test was used more than any other data analysis techniques.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHayat bilgisi dersine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin meta-analizi
dc.title.alternativeA meta-analysis of the postgraduate thesis in the field of life science class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmLife science
dc.identifier.yokid10299805
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586167
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess