Show simple item record

dc.contributor.advisorBalay, Refik
dc.contributor.authorİlter, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-10T09:38:38Z
dc.date.available2020-12-10T09:38:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237951
dc.description.abstractBu araştırma; Ankara ili merkezine bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan rehber öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve motivasyonları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel ve ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 ve 2018-2019 yılları arasında Ankara ili merkez ilçelerde bulunan ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde görev yapan 1904 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma evrenin tamamını kapsamış olup örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Uygulama kapsamına alınan 342 ölçek içerisinden 323 tanesi değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Balay (2000) tarafından geliştirilen Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve Yıldırım (2006) tarafından geliştirilen Mesleki Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır.Rehber öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve motivasyon düzeylerini belirlemede frekans, ortalama ve standart sapma değerlerine bakılmıştır. Alt problemlere bağlı olarak verilerin çözümlenmesi aşamasında t testi, ANOVA, Post-Hoc, Turkey HSD, Games Howel ve Pearson Korelasyon Analizi yapılmıştır.Rehber öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin genel olarak `orta` düzeyde olduğu, alt boyutlar arasında en yüksek değerin içselleştirme en düşük değerin uyum boyutunda olduğu görülmüştür. Mesleki motivasyon düzeyleri genel olarak `az` düzeyde, en yüksek psiko-sosyal, en düşük düzeyde ekonomik alt boyutlarının olduğu tespit edilmiştir.Rehber öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin demografik faktörlere göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Cinsiyet ve öğrenim durumu t testine göre, okul türü ve hizmet yılı ANOVA analizine göre incelenmiş ve anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. ANOVA analizine göre yaş, t testine göre medeni durum değişkenlerinde anlamlı farklılık görülmüştür.Rehber öğretmenlerin motivasyon düzeyleri cinsiyet, öğrenim durumu, okul türü ve hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemekte, medeni durum ve yaş değişkenlerine göre ise anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Rehber öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemekamacıyla yapılan Pearson Korelasyon Testine göre pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the relationship between the organizational commitment and motivation of guidance teachers working in primary, secondary and high schools in Ankara. Descriptive and relational screening models were used in the study. The universe of the study consists of 1904 guidance teachers working in primary, secondary and high school levels in the central districts of Ankara between 2017-2018 and 2018-2019. The research covered all of the universe and no sampling was made. Of the 342 scales included in the application, 323 were evaluated. In this study, Organizational Commitment Scale developed by Balay (2000) and Vocational Motivation Scale developed by Yıldırım (2006) were used.In order to determine the level of organizational commitment and motivation of the counselors, frequency, mean and standard deviation values were examined. T test, ANOVA, Post-Hoc, Turkey HSD, Games Howel and Pearson Correlation Analysis were performed at the stage of data analysis.It was observed that the level of organizational commitment of the counselors was generally sel moderate in and the highest value among the sub-dimensions was the adaptation dimension of the lowest internalization. Professional motivation levels were found to be olduğ low tespit at the highest level, the highest psycho-social level and the economic sub-dimensions at the lowest level.It was examined whether the level of organizational commitment of the counselors varied according to demographic factors. According to gender, educational t-test, ANOVA analysis showed that school type and year of service were examined and no significant difference was observed. According to ANOVA analysis, a significant difference was observed in marital status variables according to age, t test.The motivation levels of the counselors did not show a significant difference according to the variables of gender, education level, type of school and year of service, and it was determined that there was a significant difference according to the marital status and age variables.According to the Pearson Correlation Test conducted in order to determine the relationship between the teachers' organizational commitment and motivation levels, a positive, moderate and significant relationship was found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi eğitim kurumlarında görev yapan rehber öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the organizational commitment and motivation levels of guidance teachers in formal education institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.identifier.yokid10265117
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569422
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess