Matematik öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Çalışkan, Nihat | |
dc.contributor.advisor | Kuzu, Okan | |
dc.contributor.author | Karaca, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:38:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:38:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237950 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, matematik öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrenci başarısına etkisini araştırmak ve öğrencilerin kavram karikatürü kullanımına yönelik görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Verilerin toplanma sürecinde başarı testi ve yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Gaziantep ili Nizip ilçesi Yılmaz Çetin Sözmen Ortaokulu 7. sınıfta öğrenim gören, deney ve kontrol grubunda 15'er öğrenci bulunan toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında deney ve kontrol grubu öğrencilerine çokgenler başarı testi ile toplanan veriler SPSS (Statiscal Package for Sciences) 21.0 programına işlenerek analiz edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan görüşme sorularının değerlendirme aşamasında ise bazı öğrenci ifadelerine yer verilmiş ve ifadelerinde yer alan noktalar yüzde frekans değerleri göz önüne alınarak incelenmiş ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Öğrencilerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. İçerik analizi yaklaşımı, nitel mülâkat verilerinin ve açık uçlu soruların analizinde sıkça kullanılmaktadır. İçerik analizinde temel olarak yapılan işlem, benzer verileri belirli kavramlar ve temalar çerçevesinde kategorize ederek yorumlamaktır Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen görüşler doğrultusunda kavram karikatürlerinin öğrencilerin derse karşı ilgilerini ve dikkatlerini artıran ve dersi daha iyi anlamalarını sağlayan görsel bir araç olduğu söylenebilir. Yapılan görüşmelerde öğrenciler kavram karikatürlerinin diğer derslerde de kullanılmasını istediklerini böylece diğer derslerin daha eğlenceli ve zevkli geçeceğini ve dersi daha iyi anlayacaklarını düşündüklerini söylemişlerdir. Elde edilen bu sonuçlara göre matematik öğretiminde kavram karikatürünün kullanımına yönelik uygulamalar genişletilmeli ve farklı öğrenme alanı ve ünitelerde kavram karikatürü yöntemine yer verilmesi gerektiği söylenebilir. Yapılan uygulamalar ve başarı testi sonuçlarına göre ise kavram karikatürleri ile desteklenmiş öğretim ortamındaki öğrencilerin geleneksel (programa dayalı) yollarla öğretim yapılan öğrencilere göre daha başarılı olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to investigate the effect of concept cartoons on student achievement in mathematics teaching and to examine students' views on the use of concept cartoons. The research was carried out using an experimental design with control group. In the process of data collection, achievement test and semi-structured interview form were used. The study group consisted of 30 students in the 7th grade of Yılmaz Çetin Sözmen Secondary School in Gaziantep, Nizip district of Gaziantep in the spring term of 2017-2018 academic year. In the scope of the research, the data collected by the polygons achievement test for experimental and control group students were analyzed by SPSS (Statically Package for Sciences) 21.0 program. In the evaluation stage of the interview questions in the semi-structured interview form, some student statements were included and the points in the statements were examined by considering the percentage frequency values and were tabulated Content analysis was used to analyze the data obtained from the students. The content analysis approach is frequently used in the analysis of qualitative interview data and open-ended questions. The main process of content analysis is to interpret similar data by categorizing them within the framework of certain concepts and themes. In line with the opinions obtained from the semi-structured interview form, it can be said that concept cartoons are a visual tool that increases students' interest and attention towards the lesson and enables them to understand the lesson better. During the interviews, students said that they wanted concept cartoons to be used in other lessons so that other lessons would be more fun and enjoyable and they would understand the lesson better. According to these results, applications related to the use of concept cartoon in mathematics teaching should be expanded and it can be said that concept cartoon method should be included in different learning areas and units. According to the results of the applications and achievement tests, it was seen that the students in the teaching environment supported by concept cartoons were more successful than the students who were taught by traditional (program-based) ways. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of concept cartoons on student success in mathematics teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10272785 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571023 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |