İngilizce öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkililiğine yönelik deneysel bir çalışma
dc.contributor.advisor | Şimşek, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Kaman, Nilüfer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:37:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:37:38Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237778 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ters yüz sınıf modelinin ön lisans öğrencilerinin İngilizce dersindeki dilbilgisi başarı, ders motivasyon ve derse karşı olan tutum düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulunda yapılmıştır. Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulunda Zorunlu Yabancı Dil-I dersini alan birinci sınıf öğrencilerinden 50 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 25'i deney grubunu, 25'si ise kontrol grubunu oluşturmuştur. 8 hafta süren çalışma boyunca, deney grubunda ters yüz sınıf modeli uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim modeli uygulanarak ders işlenmiştir. Çalışmanın verileri İngilizce dilbilgisi başarı testi, ders motivasyon ölçeği ve İngilizce dersine yönelik tutum anketi ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi yapılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen veriler ışığında, deney grubundaki dilbilgisi başarı testi puanlarının kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Deney grubunun ders motivasyon ölçeği puanlarının kontrol grubuna göre yüksek olduğu ve deney grubu lehine anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Motivasyon ölçeği alt boyutları incelendiğinde, uygunluk alt boyutunda deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu görülürken, dikkat, güven ve tatmin alt boyutlarında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Derse yönelik tutum anketi puanları incelendiğinde, deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The study aims to investigate the effect of flipped classroom on undergraduate students' achievement on English grammar, course motivation and attitude towards the EFL. The research was conducted at Kaman Vocational High School, Kırşehir Ahi Evran University. It is designed as a quasi-experimental study, one of the quantitative resarch methods, with pre-test, post-test controlled group. The sample of the study was composed of 50 students having compulsory Foreign Language-I Course on the first grade. The experimental group consists of 25 students while the control group consists of 25 students. The experimental group was lectured with flipped classroom model whereas the control group was lectured with traditional teaching method within 8 weeks. The data of the study was obtained from EFL grammar achievement test, course interest scale and attitude questionnaire towards EFL. T-test analysis with dependent and independent groups was used for data analysis. At the end of the study, in the light of the obtained data, EFL grammar achievement test scores of the students in the experimental group were found to be significantly higher than the sudents in the control group. It was found that the course interest scale scores of the students in experimental group were higher than the students of controlled group, and there was a significant difference between these two groups in favor of the experimental group. When course interest scale subdimensions were examined, significant differences were found between the two groups in favor of the experimental group in terms of relivance subdimenions. However, there was not a significant difference between the two groups in terms of attention, reliance and satisfaction subdimensions. When attitude questionnaire towards EFL scores, it was found that there was a significant difference between two groups in favor of the experimental group. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkililiğine yönelik deneysel bir çalışma | |
dc.title.alternative | An experimental study on efficieny of flipped classroom model in english language teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-01 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Pregraduate | |
dc.identifier.yokid | 10322098 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 610531 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |