Show simple item record

dc.contributor.advisorBorat, Oğuz
dc.contributor.authorSamur, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:37:18Z
dc.date.available2020-12-10T09:37:18Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237653
dc.description.abstractÖZET Bu kitapçıkta toplanan çalışmanın amacı bilgisayar destekli eğitim programı hakkında bilgi vermek. eşitimin uygun yöntemlerini kullanarak bilgisayarlı eğiticin öğretmene, öğrenciye dolayısiyle eğitime sağlayacağı imkanları tesbit ederek bir bilgisayar programı hazırlamaktır. Bilgisayar destekli eğitim ve uygulaması konulu tez çalışmamda cisimlerin dayanımı kitabından birkaç bölüm ele alarak bunları GWBASIC3U programlama dilini kullanarak bilgisayar programı haline getirdim» Yaptığım bu bilgisayar programı bir -fikir verme amacıyle yapıldığından konuların ayrıntılarına girilmeden bilgisayarın öğretmene, öğrenen öğrenciye ve eğitim alanında. nasıl kullanılacağına bir ışık tutmaktadır. Programı bir ANA BASLIK ve buna bağlı ARA KONULARDAN teşekkül etmektedir. ANA BAŞLIK programın anahtarı'dır. Yani programın ara konularının açılması için ANA BAŞLIK anahtarının kullanılması gerekir. Konulara. ulaşmak için ise? ARA KONULAR anahtar olarak kullanılmaktadır. Program içerisinde bazen isteğe bağlı olarak çeşitli müzik. eğitim amaçlı bulmaca. gösterilere yer verilmiş» öğrenci başarı durumuna göre bunların çalışması yine anahtar haline getirilerek öğrencilerin daha dikkatli ve daha çabuk düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi yoluna gidilmiştir. Programda bazı problem çözümlerinde değerler esnek olarak kullanıcıdan istenerek, kullanıcı istediği değerlere göre problemi çözme imkanını bulmaktadır» Program bilgisayar hakkında hiçbir bilgisi olmayan öğretmen veya öğrenciye yardımcı olacak şekilde hazırlandığından ANA KONU 'dan ARA KONU' lara geçişte. ara konulardan konuların işlenmesi ve örnek problemlerin çözümü sırasında kullanıcıya gerekli mesajları vermektedir GENEL İMTİHAN bölümünde öğrenci bu bölümü seçtiğinde önce öğrencinin adı, soyadı-, numarası istenmekte ve daha sonra sorulan soruları cevaplaması istenmektedir daha sonra, öğretmen verilen cevapları kütükten aradığında yapılan program gereğince değerlendirme sonuçlarını dış ortamlara, alınması çok kolay olmaktadır. Böylece öğretmen zamandan tasarruf ederek bu zamanı eğitim, öğretim -faaliyetlerinde kullanarak öğretmenin verimliliği artmaktadır.
dc.description.abstractSUMMARY The aim of this study is to' give some explanation been given about the programme of Computer Aided Education by us ing appropirate methods of' education. And also advantages of the computerised education, which supplies fnany benefits to teachers, students and education, has been. found out then ac cording to that purpose one computer program has been pre- p a red. In this computer Aided Education and application named thesis, some 'parts öf the strength of metarials 'book have taken in to consideration and the computer program of that parts has been. made by using GWBASIC 3İİ in order to improve the quality of education. The program. which has been done original ly.without presenting details. has been aimed in oj - dsr to give an idea and being a sample. and also to iilimunate the teacher a.r/d students the way how to use com puter in teaching, learning fields. The computer program has been made u,p wain title and sub titles which is in connect with main title. The main title is the key of the program. Then, it is neseccary to use the key of the main title in order to open subtitles of program. And also to reach topic, subtitles have been used as a key. Within pro gram, some selectable mini demostrations has been given like varies kind of music» eduction aimed crosspuzzle, etc.. In or der to improve students`'`-abi 1 ty of thinking more speadly, eas ily and carefully according to their succesfulness. In the program.. in the solution of some problem, some data has been wanted being flexible from user, then. according to these data the results have been given to user. This program has been prepared considering teachers or students who have begun newly to learn programming or com puter using. For that, while passing from, main title to sub titles and from subtitles to topic or other ` top ics, following subjects and solving sample problems, necessary instructions 3.nd hints have been presented in the program. In the general examination part, if students choose that section, firstly the number. naw, surname of students &re demanded being inputs then the other questions are asked to answers then. And then if teachers looks for that answers, in accordance with program, the processed data output will be taken out snore eaisly. As a result, it shorten.the time so teacher gains snore time and he can conduct lessons more ef fectively by means of the profit of time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli eğitim ve uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputers
dc.identifier.yokid9225
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid9225
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess