Show simple item record

dc.contributor.advisorKıran, Hüseyin
dc.contributor.authorÖksüz, Cumali
dc.date.accessioned2020-12-10T09:37:12Z
dc.date.available2020-12-10T09:37:12Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237614
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı ilköğretim okulları müdürlerinin öğretmenlerle iletişim sürecindeki yeterliklerini saptamaktır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için Gaziantep ili merkez Şahinbey ve Şehit Kamil ilçelerinde toplam 36 ilköğretim okulunda araştırma yapılmıştır. Araştırmada toplam denek sayısı 398'dir. Bu deneklerden 36'sı müdür, 362'si öğretmendir. Araştırmada deneklerin kanılarını belirtmeleri için anket yöntemi uygulanmıştır. Bu amaçla araştırmacı tarafından hazırlanan 49 maddelik 5'li derecelendirme anketi deneklere uygulanmıştır. Uygulama sonucunda veriler bilgisayara yüklenerek sonuçlar çıkarılmıştır. Varılan sonuçlardan önemli bulunanları şunlardır: Müdürlerin kendi iletişim yeterliklerini değerlendirmeleri ile öğretmenlerin, müdürlerin iletişim yeterliklerini değerlendirmeleri arasında tüm maddeler içinde çok yüksek düzeylerde anlamlılık bulunmuştur (0.001). Müdürler kendi iletişim yeterliklerini %80'lik bir olumlulukta, yüksek olarak değerlendirirken, öğretmenler %50'lik bir oranda orta olarak değerlendirmişlerdir. Böylece müdürler, iletişim yeterliği boyutunda kendilerini değerlendirirken genel olarak, mükemmel veya mükemmele yakın kişiler oldukları inancındadırlar. Öğretmenler ise müdürleri değerlendirirken onların fazlaca mükemmel değil ama ortalama iletişim yeteneğine sahip olduklarını kabul etmişlerdir.
dc.description.abstractThe main goal of this study is to maintain the competence of elementary school principals in the process of communications with teachers. To reach this goal this study was carried out in 36 elementary schools located in Gaziantep city and Şahinbey and Şehitkamil districts. Subjects were 398 and 36 of them were principals and 362 were teachers. To state opinions of subjects a questionarie form was applied which contained 49 items. The data were proceeded through computer. Some important findings are; There was most significant meaning among all items related to assesment of their own communication competences of principals and assesment of teachers on communication competences of principals (0.001). Principals appreciated their competences highly positive (%80) while the teachers assessed these competences with middle level (%50). Thus the principals appreciated themselves excellent in the dimension of communication competences in general But teachers accepted that the principals had middle level communication competences, not excellent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları müdürlerinin öğretmenlerle iletişim sürecindeki yeterlikleri
dc.title.alternativeThe Communication competence of elemantary school principals in the process of communication with teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid61331
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61331
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess