Show simple item record

dc.contributor.advisorÖk, Muharrem
dc.contributor.authorAnilan, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-10T09:37:04Z
dc.date.available2020-12-10T09:37:04Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237560
dc.description.abstractBu araştırma beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisi hedef davranışların gerçekleşme düzeylerini belirlemek amacıyla, toplam 9 okulda 997 öğrenci (3 ilköğretim okulunda 502 öğrenci, 4 ilkokulda 460 öğrenci, 2 özel okulda 35 öğrenci) üzerinde, verilerin anket yolu ile toplanması sonucunda yapılmıştır. Bu araştırma sonucunda, hedef davranışların gerçekleşme düzeyinin, özel okullarda, resmi okullara oranla daha yüksek olduğu ancak ilkokullar ile ilköğretim okulları arasında aritmetik olarak bir fark olsa da istatistiki açıdan bu farkın anlamlı olmadığı görülmüştür. Beşinci sınıf Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisi hedef davranışların gerçekleşme düzeyi, erken yaş grupları açısından, özel ders alan veya dersaneye giden öğrenciler açısından, kendilerine ait bir çalışma odasının olmasından, anne ve babanın eğitim düzeyinin yüksek olması ile aile gelir seviyesinin iyi olmasından olumlu olarak etkilenmekte, ailenin tek çocuğu olması olumsuz etkilemekte, cinsiyetin ise bir etkisi olmamaktadır.
dc.description.abstractThis research is carried out in order to determine the skills of understanding the text which was given to 997 fifth grade students in their Turkish Courses at 9 schools (502 students at 3 primary-education schools, 460 students at 4 primary schools and 35 students at 2 private schools) and the data were collected via a questionnaire in order to determine the levels of feed back on target (aimed) behaviours from that text. As a result of this work, the levels of feed back of these aimed behaviours were higher at private schools than governmental schools. Slightly different levels of feed back gathered between primary schools and primary education schools, but this difference was not statistically significant. The levels of feed back from behaviours that aimed from the skills of understanding a given text at fifth class Turkish course, were positively affected from the age of students, having a tutorial or attending a private course, having a private study room at home and the educational levels of parents and their income; negatively affected from being a single child at home but not affected from the sexes of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisiyle ilgili hedef davranışların gerçekleşme düzeyleri
dc.title.alternativeLevel of achievement of the general objectives related to the ability of understanding reading in Turkish leassons by fifth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmBehavior
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid72025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72025
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess