Show simple item record

dc.contributor.advisorErçelebi, Hasan
dc.contributor.authorŞimşek, Selçuk
dc.date.accessioned2020-12-10T09:37:01Z
dc.date.available2020-12-10T09:37:01Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237544
dc.description.abstractm ÖZET Bu çalışma İlköğretim 8. Sınıf beden eğitimi dersinin öğrencilerin psikomotor gelişimine etkisi konusunda 8. sınıf öğrencilerinin ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Veriler 650 öğrenci ve 48 öğretmene uygulanan bir anket ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlan, ilköğretim okullarının 8. Sınıfında bulunan öğrencilerin psikomotor gelişimden algısal motor gelişime yönelik hareketlerinin vasat düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca cinsiyete göre kızların algısal motor gelişiminin erkeklere göre alt düzeyde kaldığı bulunmuştur. Cinsiyete göre kızların elastikiyete yönelik hareketleri yapabilme düzeylerinin erkeklere oranla daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğretmenlere göre öğrencilerin elastikiyet,çabukluk,koordinasyon,teknik,kuvvet ve dengeye yönelik kompleks hareketler vasat düzeyde yapılmaktadır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT The purpose of this study was to investigate the opinion of the 8th grade elementary school students and physical education teachers about the effects of physical education courses on the psychomotor development of 8th grade elementary school students The data were collected by a questionnaire administered. The result showed that the movements of students from psychomotor development were found average level. The perceptual motor development of girls were found as lower than that of the boys. The result also showed that the girls level of movement of elasticity was higher than the movements level of boys. According to the teachers, perceptions students complex movements towards the elasticity, quickness, coordination, technic, force and balance were performing at the average level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf beden eğitimi dersinin öğrencilerin psikomotor gelişimine katkısı konusunda beden eğitimi öğretmenleri ve öğrencilerin görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of physical education teachers and students about the contribution of 8 th grade physical education course to psychomotor development of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotor development
dc.subject.ytmPsychomotor development
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid72004
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72004
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess