Show simple item record

dc.contributor.advisorİrmiş, Ayşe
dc.contributor.authorYücel, Atilla
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:57Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:57Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2019-03-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237523
dc.description.abstractII ÖZET 1970'li yılların sonuna kadar sanayileşmenin vazgeçilmez unsuru olarak kabul gören büyük ölçekli firmalar ve bunun temel dayanağı olan ölçek ekonomileri kavramı yerini; I980'li yıllardan itibaren, temelinde değişikliklere ve yemliklere daha esnek davranabilen Küçük ve Orta boy firmalara bırakmıştır, özellikle 1980'li yıllardan sonra KOBİ'lerin önemi artmış ve `Küçük Güzeldir` görüşü bütün dünyada kabul görmeye başlamıştır. KOBİ'ler bu tarihi süreç içerisinde birçok sorun ile varlıklarım devam ettirmeye çalışmaktadırlar. Finansman, pazarlama, nitelikli eleman, öncelikli sorunlar arasında olmasına rağmen, bize göre en önemli sorun pazarlamadır. Çünkü; işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmeleri ürünlerinin satılmasına ve bu satışların devamlılığına bağlıdır. Dünya ekonomisindeki gelişmelere baktığımızda; gerek ülkeler gerekse işletmeler arasındaki savaş, pazar savaşlarıdır. İşletmeler etkin pazarlama yöntemleriyle daha çok pazar payı elde etmek ve müşteri memnuniyeti sağlamak amacına yönelmişlerdir. Pazarlamanın günümüzde bu kadar önem kazanması sonucu KOBİ'lerde pazarlama konusunda önemli sorunlar yaşamaktadırlar. Bu nedenlerle bu çalışmanın konusu KOBİ'lerin pazarlama sorunlarının tespitine ve çözümüne yöneliktir.
dc.description.abstractIII ABSTRACT Until to the end of 1970s big scaled firms mat are accepted as undispensable element of industrialization and the scaled economies concept which is its basic support; leaves its place to small and medium firms mat can behave flexible to variations and newness. Especially after 1980s the importance of SMB has increased and the view `small is beautifulT has started to accepted all over the world. During this historical process SMBs are trying to continue their existince with a lot of problems. Although, Financing, marketing and qualified staff are priority problems, according to us marketing is the most importand problem. Because the continuing of the existince of the firms are tied to the selling of their produets and the continuing of these sellings. When we look at the development in the world economy, whether the war between countries or organizations is the market wars. Organizations are inclined to grovide. customer pleasure and to have more market share with effective marketing methods. Today as a result of gaining importance of marketing, SMBs are being experienced big problems about marketing Because of this, the topic of this study is about establishing the problems of marketing and the solutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüçük ve ortaboy işletmelerin pazarlama sorunları ve Denizli`de bir uygulama
dc.title.alternativeSmall and medium business marketing problems and an aplication at Denizli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-25
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDenizli
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid72008
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72008
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess