Show simple item record

dc.contributor.advisorErçelebi, Hasan
dc.contributor.authorSaritaş, Musa
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:56Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:56Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237520
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın genel olarak iki amacı vardır. Bunlardan birincisi ilköğretim okulu 4. Sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında akademik basan bakımından aralarında bir farkın olup olmadığını sınamak. ikincisi ise, yine ilköğretim okullarında 4. Sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında bu derse karşı tutumlarında anlamlı bir farklılığın olup olmadığım araştırmaktır. Araştırma 1996-1997 Eğitim - Öğretim yılı E. dönem, Denizli Raşit Özkardeş İlkokulu IV. Sınıf öğrencilerinden 2 sınıfta öğrenim gören toplam 97 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak; öğrencilerin akademik basanlarım, teorik bilgilerini ölçen 30 soruluk bir test ile uygulamadan aldıkları puanların toplamıyla belirlenmiştir. Öğrencilerin bu derse karşı tutumlarının belirleyebilmek için de 24 cümleden oluşan tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulguların sonucunda işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun, yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubuna göre daha etkili olduğu yani deney grubu lehinde, öğrencilerin Beden Eğitimi dersine karşı tutumlarında ve akademik başarıları bakımından anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractABSTRACT This study has mainly two aims. The first one is that to secret whether is there any difference in the academic successes between the experimental group which was applied cooperative learning in the physical education classes of 4th grade students and the control group which was applied competitive learning. The second one is that, is there any meaningful difference in the attitudes of the 4th grade students in physical education classes between the experimental group which was applied cooperative learning and the control group which was applied competitive learning. The study was applied to 97 2nd grade students in Denizli Raşit Özkardeş primary school in second term of 1996-1997 educational year. As a means of measurement the academic success and theoretical knowledge of the students was determined by a test of 30 questions. In order to check the attitudes of the students towards this class it is used a attitudes measurement which consists of 24 sentences. It is seen that the experiment group which was applied cooperative learning in favour of the experiment there is a meaningful difference in the attitudes of the students towards the classes of physical education and their academic success when it is compared to control group which was applied to competitive learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları IV. sınıf beden eğitimi dersi öğretimine yarışmalı öğrenme ve işbirlikli öğrenme yönteminin etkileri
dc.title.alternativeEffects of competitive learning and cooperative learning on physical education of elementary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCompetitive learning
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid72032
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72032
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess