Show simple item record

dc.contributor.advisorİçli, Gönül
dc.contributor.authorKaytanci, Nilüfer
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:50Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:50Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237481
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik öğretiminde problem çözme ile ilgili kritik davranışlarının kazandırılmasında öğrenme düzeylerinin belirlenmesine çalışılmaktadır. Araştırmada örnekleme giren 60 öğrenciden elde edilen veriler problem çözme testi ve matematik dersine yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin problem çözme ile ilgili kritik davranışları gerçekleştirme düzeylerine bakılmıştır. Bu sonuçlara göre, şekil veya şema çizme, problemin doğruluğunu kontrol etme kritik davranışlarını öğrenciler gerçekleştirememektedir. öğrencilerde kavram bilgisi ile işlem bilgisi arasındaki ilişkiyi kuramama, matematiksel modeli oluşturamama, matematik ilke ve kuralların anlaşılmaması ve işlemlerde görülen hatalardan hesaplama becerisinin geliştirilmemesinden kaynaklanabilmektedir. Problemin sonucunun kontrol edilmesi, öğrencilerin geriye doğru çalışması, mantıksal muhakeme, yorum ve eleştiri yaparak sonuca ulaşma alışkanlıkları kazanılmamıştır. Bu davranışların kazandırılmasında öğrencilerin BGD'nin belirlenmesi gerekir. Matematik dersine yönelik tutum ile problem çözmede `probleme uygun bir şekil veya şema çizme` kritik davranışı dışında diğer davranışlar arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme ile ilgili kritik davranışları gerçekleştirme düzeylerinde cinsiyete göre anlamlı bir ilişki vardır. Kızlar, erkeklere göre `problemde isteneni yazma` ve `problemin özetini yazma` kritik davranışlarını kazanmada daha başarılıdırlar. Dördüncü sınıf matematik dersi problem çözme ile ilgili kritik davranışları gerçekleştirme düzeyinin matematik başarı notu varyansları arasındaki farklılıkların anlamlı olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractABSTRACT In this study, for determine of learning capacity in acquired of critic behaviours related to problem solution in teaching of mathematics of primary education fourth class students. In investigation, data which obtain from sixty students that sampling input added with problem solution test and manner measure directed at mathematics lesson. In investigation, examining the students' achievement capacity of critic behaviours in related to solution of problem. According to these results, students can't have been achieved to critic behaviours that diagram or scheme drawing, controlling to correctness of problem. No constitution of connection between concept knowledge and operation knowledge, no formation of mathematical model by the students may be originated due to misunderstood of mathematical principals and rules and no development of calculation ability from errors that have seen in operations. Habits that controlling to result of problem, backward study by the students achieve to result by doing logical judgement, interpretation and criticism haven't been acquired. At the acquirement of these behaviours, necessary to determination of students' Epistemic Input Behaviours. In the manner directed at mathematics lesson and problem solution have been found a meaning relation between other behaviours exception of critic behaviour which `drawing a diagram or scheme that appropriate with problem`. There is a meaning relation in the fourth class students' achievement capacity of critic behaviours in related to solution of problem according to sexuality. Females in comparison with males more successful in acquired of critic behaviours which are `writing to required in problem` and `writing to summary of problem`. The differences between mathematics achievement note variances belong to achievement capacity of critic behaviours in related to solution of problem of fourth class mathematics lesson which have been seen are meaning. rven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim dördüncü sınıf matematik öğretiminde öğrencilere problem çözme ile ilgili kritik davranışları kazandırılmasında öğrenme düzeyinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermine of learning capacity in acquired of critic behaviours related to problem solution in teaching of mathematics of primary education fourth class student
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLearning level
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid72016
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72016
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess