Show simple item record

dc.contributor.advisorKıran, Hüseyin
dc.contributor.authorBilgili Kiriş, Meral
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:48Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:48Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237434
dc.description.abstractÖZET Bu Araştırmanın amacı, İlköğretim birinci kademede yararlanılan ünite dergilerinin içerik, dil ve biçimsel özelliklerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek ve bu görüşler doğrultusunda sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirmektir. Bu araştırmada bilgi toplama aracı olarak öğretmenlere yönelik iki bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin birinci bölümünde kişisel bilgileri içeren sorular yer almaktadır. Anketin ikinci bölümünde ise öğretmenlerin görüşlerini almaya yönelik sorular yer almaktadır. Araştırma Denizli ili merkez ilçede ki 41 okulda görev yapan 472 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlenmesinde frekans ve yüzde değerleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim birinci kademede yararlanılan ünite dergilerinin içerik, dil ve biçimsel özelliklerine ilişkin görüşler ile ünite dergilerinin eğitime uygunluğu, dergilerin seçiminin kimler tarafından yapıldığı, dergilerin eğitime nasıl bir katkısı olduğuna ilişkin elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Bu araştırma sonucunda, ünite dergilerinin içerik, dil ve biçimsel özellikler açısından istenilen özelliklere sahip olduğu, ünite dergilerinin çok yaygın bir şekilde kullanıldığı, basılı eğitim araçlarının çeşitliliğinin eğitim açısından olumlu olduğu, genelde ünite dergilerini sınıf öğretmenlerinin belirlediği, dergilerin her ünitede değişmesi ve ünite sonunda yer alan testlerin dergileri daha ilginç hale getirdiği belirlenmiştir. Ayrıca ünite dergilerinin okullara sağladığı maddi desteğin dergi alımında önemli bir etken olduğu belirlenmiştir. Kısaca ünite dergilerinin, ilköğretim birinci kademe öğrencisi için çok yararlı olduğu ve öğrenciyi her açıdan derse motive ettiği sonucu elde edilmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT There are some periodicals used in our primary schools, as a supplementary to lectures. The class-teachers opinions on these periodicals searched, concerning content, language and presentation wise. Proposing some solutions depending to the results is the purpose of this research. To collect the data about class-teachers opinions, a two step survey applied. In the first step personal information are gathered by certain questions which are prepared to full-fill the public-surveying demands. The surveying is realized by 472 teachers in 41 primary schools of Denizli City. Statistically, frequency and percentage methods are applied to analyze the data gathered from them. The opinion on the periodicals analyzed depending to the following subjects: content, language, physical presentation, decision makers for selecting, convenience to lecture subjects, subsidiary results. Analysis of results show that, these periodicals are full-filling the language, content, presentation requirements. They are used wide spread and class-teachers choose the periodicals by themselves through enough number of alternatives. The tests at the end related to the content, makes the periodicals more interesting. Besides these school budget get a financial help by marketing these periodicals. Shortly, periodicals are helpful for primary school students and motivates them for their education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci kademede yararlanılan ünite dergilerinin içerik, dil ve biçimsel özelliklerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
dc.title.alternativeThe Teacher's opinions about formal features and contents and language of the unit magazines utilized in the first grate of primary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEquipments
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid72017
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72017
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess