Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu, Feyzullah
dc.contributor.authorDurak, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:45Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:45Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237429
dc.description.abstractÖZET Modern yönetim araçlarından birisi de motivasyondur. Çünkü motivasyon yöneticinin kullanacağı etkin bir araçtır. Bir anlamda yöneticinin başarısı bireyleri motive edebilmesine bağlıdır. Motivasyon süreci ile bireylerin fiziki, zihinsel ve ruhsal güçlerinin çok daha fazlasının üretim sürecine katılması mümkündür. Diğer bir deyimle motivasyon işgörenlerden daha fazla yararlanmada çok önemli bir araçtır. Çalışmamızın amacı Denizli'deki tekstil fabrikalarındaki işgörenlerin motivasyonunu tespit etmektir. İşgörenlerin hangi ihtiyaç, arzu ve beklenti içerisinde olduklarının tespit edilmesi onların motivasyonunu kolaylaştıracaktır. Ayrıca işgörenlerin tatmin ve tatminsizlik boyutlarının tespiti amaçlanmıştır. Çalışmamızda dolaylı ve dolaysız gözlem yöntemleri kullanılmıştır. Dolaylı gözlem yöntemiyle tezin teorik kısmında yerli ve yabancı bilim adamlarının kitap ve makalelerinden yararlanılmıştır. I. bölümde motivasyonun tanımı, niteliği ve benzer kavramlarla ilişkileri açıklanmıştır. II. bölümde örgüt ve yönetim teorilerinde motivasyon konusu üzerinde durulmuştur. III. bölümde ise temel motivasyon teorileri ve bunların analizlerinden bahsedilmiştir. IV. bölümde ise dolaysız gözlem metodu ile anket çalışmasına dayanmaktadır, tekstil fabrikalarında Porter ölçeği kullanılarak elde edilen veriler teorik çerçevede değerlendirilmiştir. Değerlendirmede istatistiksel yöntem olarak aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Sonuçlar Abraham Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi teorisi ile karşılaştırılarak yorumlanmıştır.
dc.description.abstractII ABSTRACT One of the modern management tools is motivation. Because motivation is an effective tools that a manager use.The success of a manager is depending upon the motivation of the indivuduals.With motivation process, its possible to add more than indivuduals physical, mental and psychological power to the production process in the other words, motivation is a tool for benefiting much more from staff. The aim of our study is to determine the motivation of the staff at the texile factories in Denizli determining the needs, wishes and expectations of the staff will make the motivation easy. Besides, determining satisfaction and unsatisfaction dimension of staff is aimed.In our study direct and indirect observation methods has been used. In theoretical part of thesis, has been benefited form native and foreign scienceman's books and articles with indirect observation methods in the 1st part the definition of motivation, quality and the relation with similar concept are explained. In the 2nd part motivation at organization and management theories are explained in the 3 rd part basic motivation theories and their analysis are mentioned 4th part is based on direct observation methods and questionnaire study; Datums that are provided by using Porter scale from textile factories are utilized theoretical frame. In evaluation, arithmetical medium, standard deviation, mod and median are used as statistical method. Results are compared with Abraham Maslow's pyramid of human needs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde çalışan insanlarda daha fazla yararlanma aracı olarak motivasyon süreci ve bir uygulama
dc.title.alternativeMotivation process as a staff for benefiting much more people work in companies and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid72020
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72020
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess