Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman
dc.contributor.authorÖzdemir, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:32Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:32Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237388
dc.description.abstractIV ÖZET Yabancı dil öğretiminde temel amaç öğrenciye işlevsel değeri yüksek bir dil kullanımı kazandırmaktır. Şüphesiz yabancı dil eğitiminin erken yaşta başlaması, yabancı dilin sağlıklı ve kalıcı öğrenilmesi için gereklidir. Ama yanlış uygulamaların ve hataların erken tespiti çok önemlidir İlköğretim okullarında yabancı dil öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların öğretmen performansını etkileme derecesi bu araştırmanın amacıdır. Bu araştırma Denizli İli ilköğretim okullarım kapsamaktadır. Yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar üç boyut altında toplanmıştır. Bu boyutlar; altyapı, program ve öğretmendir. Öğretmenlerin bu sorunlara ilişkin algılan, bu sorunları algılamalarının branş, kıdem ve eğitim kademelerine göre farkları, performanslarım etkileme dereceleri ve performanslarını etkileme derecelerinin branş, kıdem ve eğitim kademelerine göre farkları tespit edilmiştir. Bunun için t-testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırma sonucu öğretmenler yabancı dil eğitiminde bir çok sorunla karşılaşmaktadır. Bunlardan başlıcalan, yetersiz araç-gereçler, ders kitapları, haftalık ders saatinin yetersizliği, yabancı dil öğretmenlerinin azlığıdır. Bu sorunlar öğretmenlerin performansım önemli derecede etkilemektedir. tc yükseköğretim kurulu EZ&
dc.description.abstractABSTRACT The main purpose of foreign language teaching is to provide learners with functional language usage. Doubtless, beginning to learn a foreign language at early ages is necessary for a healthy and permanent learning. However early determining the inappropriate practices and mistakes is also essential. The problems that foreign language teachers expose in primary schools and the effects of these problems on teachers' performance is the aim of this thesis. This thesis is limited to the primary schools in the city of Denizli. In this study after determining the teacher perceptions towards the problems which mentioned above, the significant differences between these perceptions and selected teachers characteristics such as branches, seniority and class levels they teach have been tested. In order to realise this purpose, the data collected has been analyse by using t-test, ANOVA and descriptive statistical techniques. After analysing the data it has been found that the teachers have very fundamental problems during their teaching, such as; insufficient materials and textbooks, lack of class hours and insufficient number of foreign language teachers. Bans ÖZDEMİRen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDenizli ili ilköğretim okullarında yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların öğretmen performansı üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe Problems that foreing language teachers expose in primary schools in Denizli and the effects of these problems on teacher`s performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid94503
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid94503
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess