Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut, Efe
dc.contributor.authorAtak Yayla, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:31Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:31Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237386
dc.description.abstractIll ÖZET Bu araştırma Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalları programlarında yer alan flüt eğitiminde, öğrencilerin psiko-motor alan hedef ve davranışlara ulaşma düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla ana çalgı flüt öğrencilerinin, temel olduğu öngörülen bu davranışları ne derecede gerçekleştirdikleri araştırılmış ve değerlendirilmiştir. Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan dört flüt öğretmeni tarafından kırkbeş öğrencinin performansı göz önünde bulundurularak anket cevaplanmış ve bulgular istatistiksel işlemlerle tablolar haline getirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre hedef ve davranışları genelde birinci ve ikinci sınıf öğrencileri orta, üçüncü sınıf öğrencileri iyi, dördüncü sınıf öğrencileri çok iyi düzeyde gerçekleştirdiği görülmüştür. Ayşegül ATAK YAYLA
dc.description.abstractIV ABSTRACT This research has been carried out for the determination of students, psychomotor domain target and behaviour level of reaching at the music departments of the educational faculties in flute education. For this purpose, that the basic behaviour of flute students and to what extent they have realized has been investigated evaluated in this study. The questionnaire has been answered by four flute teachers working at the music departments of educational faculties in Türkiye. They evaluated the performance of 45 students. Their answers were evaluated by using statistical methods and the results were displayed in the tables. According to the findings, it has been understood that target and behaviours have been realized at `middle level` by the students of first and second year, at `good level` by students of the third year and at `very good level` by the students of the fourth year. As a result, this target and behaviour have been realized on a large scale. Ayşegül ATAK YAYLAen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı flüt eğitiminde öğrencilerin psiko-motor alan hedef ve davranışlara ulaşma düzeyleri
dc.title.alternativeThe evel of reaching of the students psychomotor domain target and behaviour at the music departments of the educational faculties in flute education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFlute
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmPsychomotor behaviours
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid94504
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid94504
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess