Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut, Efe
dc.contributor.authorSariçiftçi, Aykut Önder
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:27Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:27Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237350
dc.description.abstractIll ÖZET Bu araştırma Toplu Ses Eğitiminde Entonasyon Sorunu ve Çözümünde Uygulanacak Yöntemleri saptamaya yönelik olarak yapılmıştır. Bu amaçla Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Toplu Ses Eğitimi veren toplam 14 öğretim elemanının görüşleri anket yoluyla alınmış, bulgular istatistiksel işlemlerle tablolar haline getMlmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, Toplu Ses Eğitimi veren öğretim elemanlarının çok büyük bir bölümü, dilin doğru kuüanılması, şarkı söyleme ile ilgili organların doğru çalıştırılması, koro elemanlarının müziksel işitme-okuma seviyelerinin yeterliliği, doğru soluk alıp-verme, vücut rahatlığı-yumuşaklığı, motivasyonun sağlanması, seçilen eserlerin teknik düzeylerinin uygunluğu ve çalışma mekanının akustik durumunun uygunluğu koro verimini daha da arttıracağı, entonasyon sorununu ortadan kaldırarak yararlı sonuçlar doğuracağı görüşünde birleşmektedirler. Aykut Önder SARIÇİFTÇİ
dc.description.abstractIV ABSTRACT This research has been done to determine the intonation problems and the methods to be applied in their solution in the education of chorus. With this purpose the opinions of 14 educators who give the education of the chorus at the main branches of music education in the fine arts of faculties of education were taken through a survey and the findings have been tabled with statistical operation. According to the findings obtained from this research, the majority of the educator who give the education of the chorus have an agreement with the opinion given below; the right use of the language, using rightly the organs related to singing, the adequacy of the levels about musical hearing-reading of chorus members, breathe properly, the ease and softness of the body, the providing the motivation, the adequacy of the technical levels of the musical pieces which are selected, the appropriate of the acoustics condition of the working place... All these enhance the efficiency of the chorus and do away with the intonation problems and thus come to useful conclusions. Aykut Önder SARIÇİFTÇİen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleToplu ses eğitiminde entonasyon sorunu ve çözümünde uygulanacak yöntemler
dc.title.alternativeThe intanation problems and the methods to be applied in their solutions in the education of chorus
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIntanation
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmChoir
dc.identifier.yokid112075
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109096
dc.description.pages49
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess