Show simple item record

dc.contributor.advisorİçli, Gönül
dc.contributor.authorAkan, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:26Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:26Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237348
dc.description.abstractm ÖZET Bu araştırma, ilköğretim I. Kademe matematik öğretiminde karşılaşılan sorunları içermektedir. Araştırmaların örneklemi 1999-2000 eğitim öğretim yılında Afyon ilinin Dazkırı ilçesinde ilköğretim okullarında görev yapan 100 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada örneklemde bulunan öğretmenlere anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler tablolaştınlmış ve şu istatiksel işlemler yapılmıştır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama standart sapma `t` testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir : 1. Matematik dersi için ayrılan süre yeterli bulunmamaktadır. 2. Programda gereksiz tekrarlar orta düzeydedir. 3. öğretmenlerin matematik dersinde programla belirtilen hedef davranışları tam anlamıyla gerçekleştiremediği söylenebilir. 4. Matematik programı tam anlamıyla kılavuzluk yapmamaktadır. 5. Öğretmenler programa uymakta güçlük çekmektedir. 6. Konuların öğretiminde ön şartlılık ilkesine uyulmamaktadır. 7. Matematik ders kitapları biçim ve içerik olarak yetersizdir. 8. Kitaplara yardımcı kitaplar yetersizdir. 9. Matematik dersi için kullanılan araç-gereç yetersiz fakat teknolojik olarak uygundur. 10. Öğretmenlerin derste kullanacakları yöntem ve teknik konusunda yeterli bilgiye sahip, fakat uygulamada yetersizdir. 1 1. Matematik öğretiminde genellikle tek yöntem kullanılmaktadır. Filiz AKAN
dc.description.abstractIV ABSTRACT The purpise of this research is to determine the problems which faced by the elementary school mathematic teachers. The sample of this research is consist of 100 (one hindered) teachers who are currenytly working in Dazkırı, Afyon. A guestionnaire was applied to the teacher in order to collect the data. The data obtained, has been analyzed statistically by using SPSS ( statiscial package for the social sciences) and the findings have been shown. By using the tables. In order to answer the problems of the research, `r` test, and descriptive ststistics have been used. The findings which have been reached after analyizing the data are being listed as follows: 1. The time allacated for the mathematics dosses was not found in sufficient. 2. The unneccessary repetitions in the program are at the avarage level. 3. It can be said that teachers don't success the target behaviours completely during the mathematics lessons which are determined in the progrem. 4. The mathematics progrem don't lead completely. 5. Teachers have difficulties to adjust themselves to the progrem. 6. The basic of pre-relations are follewed completely. 7. Mathematics lesson books are not being sufficient (from the viewpoint shape) and content. 8. Supplementary are not sufficient for the books. 9. The tools using for mathematics lesson aren't sufficient and technologically suitable. 10. Teacher have enougth knowledge about the methods and techniques, but they aren't sufficient at pratice. 1 1. The (unique Method) is usally while teaching Mathematics. Filiz AKANen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretiminde karşılaşılan sorunlar (Afyon ili Dazkırı ilçesinde bir araştırma)
dc.title.alternativeThe Problems of teaching maths of the primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEquipments
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid112083
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109098
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess