Show simple item record

dc.contributor.advisorKıran, Hüseyin
dc.contributor.authorKaraoğlu, Meral
dc.date.accessioned2020-12-10T09:36:19Z
dc.date.available2020-12-10T09:36:19Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237313
dc.description.abstractEğitim kurumlarında sınıf içi çalışmaların etkili olabilmesi için öğretmen ve öğrencilerin tüm etkinliklerde kendilerine düşen görevleri gerçekleştirmeleri beklenmektedir. Öğretmen açısından, öğretim etkinliklerinde beklenen başarıyı elde etmenin ön koşullarından biri etkili sınıf yönetimidir. Okulda eğitsel çabaları engelleyen her türlü davranış `istenmeyen davranış` olarak adlandırılmaktadır. Etkili sınıf yönetimi için sınıf düzeni oluşturma ve etkili öğretim için potansiyel sorunları önceden sezip ortaya çıkmalarını engellemek etkili öğretmenlerin temel özelliğidir. Bu araştırma okulöncesi eğitim sınıflarında karşılaşılan istenmeyen davranışlar ile hangi sıklıkta karşılaşıldığını ve öğretmenlerin sınıf etkinliklerini bozan istenmeyen davranışları engellemek için geliştirdikleri yöntemleri (önlem ve müdahaleler) hangi sıklıkta kullandıklarını saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini Denizli ili merkezinde bulunan bütün anaokulları ve bünyesinde anasınıfı olan ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırma verileri evreni oluşturan 133 öğretmene anket uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler Yüzde, Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi gibi istatistiksel işlemlerden geçirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre ulaşılan sonuçlar şunlardır: 1- Sınıflarda istenmeyen davranışlarla düşük düzeyde karşılaşıldığı bulunmuştur. 2- İstenmeyen davranışlara karşı geliştirilen önlemlerin yüksek düzeyde uygulandığı, istenmeyen davranışlara karşı müdahalelerin düşük düzeyde yapıldığı görülmüştür. 3- Farklı branştan olan öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla karşılaşma sıklıkları, istenmeyen davranışları yönetmek için uyguladıkları önlemler ve müdahalelerde anlamlı bir fark saptanmamıştır. IV
dc.description.abstractABSTRACT It is expected from teachers and students to do the duties they are bound to at all activites for the in class studies at the education institutions. From the teachers point of view, effective classroom management is the primary condition of the expected success to be achieved in teaching activities At school all behaviours preventing educational efforts are called `misbehaviours`. The basic property af the effective teachers is protecting the occurence of potential problems for constituting classroom order and effective teaching for effective classroom management. This investigation is made for determining the misbehaviours at preschool education classes and how frequent they are seen and how frequent the teacher use the methods (precautions and interventions) they developd for protecting the misbehaviours violating the classroom activities. The population and samples of the investigation consists of all kindergartens and primary school containing kindergartens at Denizli city center. The data of investigation is obtained by making pools with 133 teachers forming the population. The obtained data are statistically evaluated with percent, arithmetic mean, standart variation and t-tests. The obtained results of the investigation is as follows: 1- It is found that misbehaviors are faced at low levels. 2- It is seen that the precations developed for misbehaviors are highly applied and that the interventions againts misbehaviors are applied at a low level. 3- It is found that there is no reasonable difference between the facing frequencies of unwanted behaviors of teachers from different branchesand the precautions and interventions applied for managing the misbehaviors. Ven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulöncesi eğitim kurumlarında karşılaşılan istenmeyen davranışlar
dc.title.alternativeMisbehaviours confronted in preschool education institution and dealing with them
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmBehavior patterns
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmNursery classes
dc.subject.ytmBehavioral disorders
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmBehavior
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.identifier.yokid120309
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid116807
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess