Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Halil
dc.contributor.authorAy, Mevhibe
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:50Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:50Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2019-03-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237143
dc.description.abstractÖZET İlk defa 1966 yılında Japonya'da Yoji Akao tarafından uygulanan Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) müşteri istek ve ihtiyaçlarının belirlenip, bu isteklerin karşılanması için tasarımdan pazarlamaya kadar bir sistem içinde, yapısallaşmış ürün planlama ve geliştirme yöntemidir. Müşterilerin daha iyi anlaşılması, müşteri tatmininde artış, artan ürün kalitesi ve güvenilirliği, tasarım optimizasyonu, maliyetlerde düşüş ve verimlilikte artış, zaman tasarrufu ve daha düşük geliştirme zamanının sağlanması, firma içi iletişimde artış, firma gelirlerinde artış ve rekabet üstünlüğü gibi bir çok yaran olan KFG sosyo-psikolojik ve teknolojik değişimlere uyum sağlamak isteyen işletmeler için bütünleşik bir sistemdir. Böylelikle KFG Toplam Kalite Yönetimi (TKY) felsefesinin altında geniş bir uygulama alam bulmuş ve zamanla kendi başına bir üretim felsefesi haline gelmektedir. Bu çalışmada ilk olarak KFG'nin kelime anlamı ve ortaya çıkışı ile ilgili bilgi verilmiştir. Ardından yöntemin yararlarına değinilmiş ve sonrasında yöntem ve uygulama süreci kapsamlı bir şekilde açıklanmıştır. Bu teorik çalışmanın ardından başlangıçta üretim işletmeleri için geliştirilmiş olan KFG'nin hizmet sektöründe bir üniversite kütüphanesi tasarımında uygulaması gerçekleştirilmiştir. Pamukkale Üniversitesi Kütüphanesinde yapılan uygulama sonunda ortaya çıkan KFG matrisi analiz edilmiştir. Temel kullanıcı gruplarından biri olan üniversite akademik personelinin istek ve gereksinimleri doğrultusunda kütüphane hizmetlerinin yeniden tasarlanması ve yapılandırılmasında kullanıcı isteklerini değerlendirerek, kullanıcı istek ve gereksinimlerini karşılamaya yönelik olarak geliştirilmesi gerekli en önemli tasarım unsurları belirlenmiştir. Son olarak öncelik verilmesi gerekli bu tasarım unsurlarının geliştirilmesine yönelik önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT OFD, for the first time applied by Yoji Akao in 1966 in Japan, is an approach of structured production planning and developing which takes care of customer needs and wishes in a system focusing on designing and marketing for the aim of providing the customers' needs. There are some benefits, such as the better conceiving of customers, the rise in customer satisfaction, the rise and reliability in the quality of production, the design optimization, the fall in the costs and the rise in efficiency, time economics, the rise in interfirm communication, the rise in firms' revenue and competition advantage of QFD which is a good and integrated system for the firms wishing to be in harmony with the technological and socio-pschylogical changes. Therefore, QFD has found a deep application area under the TQM philosophy and it succeeded to be an alone production philosophy rather than being belonged for some time proceeded. In this study, first of all, the definition of QFD and a brief history of that notion, then, the benefits of the system are given and the application process is explained very deeply. After the theoretical base, although QFD is developed for the production firms, it is performed at a university library, which is at the service sector. QFD m atrix i s a nalyzed a fter b eing a pplied a 1 1 he 1 ibrary o f P amukkale University. As a result, there has been defined the most important design elements aiming to meet the user's needs and wishes by taking care of the university academic personnels', the most basic user group of the library, needs and priorities for the aim of re-design and re-structuring of library services. Finally, there are some suggestions on developing these design elements crucial.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKalite fonksiyon göçerimi ve uygulama örneği
dc.title.alternativeQuality function deployment and an example of aplication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-25
dc.contributor.departmentGenel İşletmecilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmQuality function deployment
dc.subject.ytmUniversity libraries
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid141914
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid140623
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess