Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyıldız, Hayrettin
dc.contributor.authorAtabeyoğlu, Özge
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:46Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:46Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237121
dc.description.abstractBu araştırma bir tarama çalışmasıdır. Öğretmen yeterliği, anlam olarak büyük bir öneme sahiptir. Pratik yaşamda öğretmen yeterliği, öğrenci başarısına, okul çevresindeki oynadığı role veya aile beklentilerinini karşılanmasına dayanır. Bu çalışma, öğrenci algılarına göre ideal ve pratik düzeylerdeki öğretmen yeterliği ile ilgilidir. Veri toplama aracı olarak `öğretmen algı ölçeği` kullanılmıştır. Akyıldız (1996) tarafından geliştirilen ölçek öğretmen yeterliğinin beş boyutunu içermektedir. Fiziksel, sosyal, duygusal, entellektüel ve öğretmenden beklenen öğretimsel özellikler.Örneklem grubu, Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği programlarına katılan 199 aday öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın temel sonucuna göre araştırmaya katılan öğretmenlerin, öğretmen yeterlik beklentileri, öğretmen özelliğinin pratik algısından daha yüksektir. (p<.05). Diğer sonuç ise öğretmen özelliği algıları katılımcıların birkaç özelliği dışındaki psiko-sosyal özelliklerinden etkilenmiştir.
dc.description.abstractThis research is a survey study. Teacher efficiency has a great sense of meaning. Efficiency of teacher in a practical life depends on student achievement, playing his-her role in school district or supply of parent expectancy at level of ideal and practical. As data tool `Teacher Perception Scale` is used. developed by Akyıldız (1996) scale is consisted of five dimensions of teacher efficiency: Physical, social, emotional, intellectuel and instructional features that expected to a teacher.Sample group is 199 prospective teachers that attended to science teacher and primary teacher programs. Main result is that research participants teacher efficiency expectation is higher than perception of teacher quality is not affected by participants psycho-social features except a few features.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBirinci ve son sınıf öğretmen adaylarının ideal-pratik boyutta öğretmen özelliklerine yönelik değerlendirmelerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison of the evaluations of first and last year teacher candidates (freshman and senior education students) with regard to ideal-practical teacher characteristics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTeacher expectations
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.identifier.yokid316515
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226801
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess