Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman
dc.contributor.authorSari, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:35Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:35Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237045
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, Denizli il merkezinde çalışan ilköğretim öğretmenlerinin öğretmenlerin stres düzeylerini olumsuz etkileyen etkenlere ilişkin algılarını belirlemektir. Bu araştırmanın verileri 2003-2004 eğitim öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Veri toplama aracı olan ölçek formu 24 ilköğretim okulunda toplam 340 ölçek değerlendirilmeye alınmıştır. Araştırmanın çözümlenmesinde `SPSS 10,0 for Windows` paket programı kullanılmıştır. Araştırmada grup ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı `t testi` ve `Tek Yönlü Varyans Analizi` teknikleriyle araştırılmıştır. `Öğrencilerin başarı durumlarının düşük olması` etkenini öğretmenlerin büyük oranda stres kaynağı olarak gördükleri ve katılma derecelerinin `Tamamen Katılıyorum` olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin algılarına göre `Katılıyorum` düzeyinde stres kaynağı olarak görülen maddeler, `Öğretmenliğin herkesin yapabileceği bir meslek olarak algılanması`, `Öğrencilerin dersime ilgi göstermemeleri`, `Görevimin karşılığında aldığım ücretin yetersiz olması`, `Sınıfımda sorunlu öğrencilerin bulunması`, `Hazır olmadığım bir konuda ders vermem`, `Öğrencilerin saygısız davranışları`, `Derslerde öğrencilerin fazla gürültü yapması`, `Ekonomik yetersizliği olan öğrencilere yardımcı olamamam`, `Öğrencilerin konulan anlamakta zorlanması`, `Okulumuzdaki bazı öğretmenlere idarenin fazla avantaj sağlaması`, `Öğrencilerle iyi iletişim kuramamam`, `Ders müfredatının öğrencilerdeki bireysel farklılıkları göz ardı etmesi`, `Öğrencilerin dersimle ilgili temel bilgi eksikliğinin bulunması`, `Öğrencilerin öğretilenler dışında hiçbir şeyi merak etmemesi`, `Yaptığım çalışmaların idareciler tarafından takdir edilmemesi`, `İdarecilerimizin öğretmenlerin problemlerine karşı ilgisiz olması`, `Çevrenin öğretmenlere gereken saygıyı göstermemesi` maddeleridir. ANAHTAR KELİMELER: Örgüt, Öğretmen, Öğretmen Stresi, Algı
dc.description.abstractVI ABSTRACT The purpose of this study was to determine sources of Teacher's Stress. The population of the research was 956 teachers working for primary schools, in Denizli. The questionnaire developed by the researcher was administered in order to collect data from 340 teachers which consisted of the sample of the study. The data were analyzed by `t test` and `one-way ANOVA test. The result of the research indicated that low student's success is high level stress source for teachers (Completely agree). The teachers state that (agree) level stress sources are low status of the teaching profession, lack of salary, unfairly performance evaluations, overcrowded classroom, noise in the work place, lack of communication with principle and students, uninterested students. KEY WORDS: Organization, Teacher, Teacher Stress, Perceptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinin öğretmenlerin stres düzeylerini etkileyen etkenlere ilişkin algıları (Denizli ili örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid177759
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid158872
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess