Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Ferdağ
dc.contributor.authorSertakan, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:33Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:33Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237031
dc.description.abstractBu tez çalışması, Sivas il merkezindeki özel, devlet ve üniversite hastanelerinde çalışan pediatri hemşire ve hekimlerinin benlik saygılarının ve empati becerilerinin çocuk sevme ile ilişkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, Sivas il merkezi sınırları içerisinde bulunan çocuk hastalıkları ünitelerinde çalışan, araştırmaya katılmayı kabul eden 105 hemşire, 46 hekim ile yapılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için 'Kişisel Bilgi Formu', 'Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği' (RBSÖ), 'Empati Beceri Ölçeği-B Formu' (EBÖ) ve 'Barnett Çocuk Sevme Ölçeği' (BÇSÖ) kullanılmıştır. Veriler SPSS version 22 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel ölçütlerin yanı sıra, One way Anova, Mann Whitney U, Kruskal Wallis testi ve Pearson ki kare analizi uygulanmıştır.Bu araştırma sonucunda RBSÖ ve BÇSÖ arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmazken (p>0.05), RBSÖ ile EBÖ arasında ve EBÖ ile BÇSÖ arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif bir ilişki belirlenmiştir (p<0.05). RBSÖ puan ortalaması pediatri hemşirelerinde 32.82±5.18, pediatri hekimlerinde 32.41±5.17; EBÖ puan ortalaması pediatri hemşirelerinde 145.79±28.15, pediatri hekimlerinde 136.22±22.24; BÇSÖ puan ortalaması pediatri hemşirelerinde 85.74±9.08, pediatri hekimlerinde 85.28±9.70 olarak bulunmuştur.Pediatri hemşirelerinde RBSÖ puan ortalamaları ile yaşları, öğrenim durumları ve çalıştıkları kurum; EBÖ puan ortalamaları ile yaş, öğrenim durumu, medeni durum, çocuğunun olup olmaması, çocuk sayısı, çalışma şekli, haftalık çalışma saati, aylık nöbet sayısı, çocuk kliniğinde çalışma süresi, mezuniyet sonrası empati konusunda eğitim alıp almamaları; BÇSÖ puanı ile çalıştıkları kurum, çocukları sevip sevmemeleri, çocuklarla iletişimleri, çocukları anlama konusunda kendilerinin yeterli hissedip hissetmemeleri arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p<0.05).Pediatri hekimlerinin RBSÖ ve EBÖ puan ortalamaları ile değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmezken (p>0.05); BÇSÖ puan ortalamaları ile çocuğunun olup olmaması, aylık nöbet sayısı, çocukları sevip sevmemesi, çocukları anlama konusunda kendinin yeterli hissedip hissetmemesi, sonradan empati kazanma durumu arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05).
dc.description.abstractThis thesis study was conducted to evaluate the relation of self-esteem and empathy skills of pediatric nurses and pediatricians working in private, state and university hospitals in the city center of Sivas to their liking of children. The study was carried out with 105 nurses working in child health units within the borders of Sivas province and 46 physicians who agreed to participate in the study. 'The personal information form', 'Rosenberg Self-Esteem Scale' (RSES), 'Empathy Skill Scale-B Form' (ESS-BF) and 'Barnett Liking of Children Scale' (BLOCS) were used to collect the data of this descriptive research. The analyses were made by using SPSS version 22 (Statistical Pack age for Social Sciences).In addition to descriptive statistical criteria, , One-way Anova, Mann Whitney U, Kruskal Wallis test and Pearson chi square test were used to evaluate the data. As a result of this study, there was no statistically significant relationship between RSES and BLOCS (p>0.05). There was a statistically significant positive correlation between RSES and ESS-BF, and between ESS-BF and BLOCS (p<0.05). The mean total self-esteem score was 32.82±5.18 in pediatric nurses and 32.41±5.17 in pediatricians. The mean score of empathy skills scale was 145.79±28.15 in pediatric nurses and 136.22±22.24 in pediatricians. The mean score of liking of children scale was 85.74±9.08 in pediatric nurses and 85.28±9.70 in pediatricians.A pediatric nurse in points with an average of RSES age, education status and the institution they work for; ESS-BF points with an average of age, education status, marital status, presence of Children, number of children, operating hours, weekly working hours, the number of seizures per month, at the children's clinic the study period, after graduation, they won't have to take training in empathy; they work with BLOCS, score institution, they like children, communicating with children, children feel adequate in understanding the difference between feeling and they are found to be statistically significant (p<0.05).There was no statistically significant difference between the RSES and ESS-BF scores of pediatrician physicians (p>0.05); the number of monthly seizures, children and whether they have children with BLOCS scores, the lack of self-confidence in understanding children, the difference between the state of empathy (p<0.05) and the state of self-empathy (p<0.05).en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titlePediatri hemşirelerinin ve hekimlerinin benlik saygılarının ve empati becerilerinin çocuk sevme ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relation of self-esteem and empathy skills of pediatric nurses and pediatricians to their liking of children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-24
dc.contributor.departmentÇocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPediatric nursing
dc.subject.ytmPhysicians
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.subject.ytmLove for children
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPediatrics
dc.identifier.yokid10208982
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523692
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess