Ortaögretim kurumlarının etkili okul özelliklerini karşılama düzeyleri (İzmir örneği)
dc.contributor.advisor | Kunt, Muammer | |
dc.contributor.author | Yildirim Duranay, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:35:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:35:24Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236959 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı, ortaögretim kurumlarının etkili okul özelliklerine nederece sahip olduklarının ögretmen algıları dogrultusunda belirlenmesidir. Etkiliokulun bes boyutu vardır: Okul yöneticisi, ögretmen, ögrenci, okul kültürü, okulçevresi ve veliler. Bu arastırma normal liseler, meslek liseleri, anadolu liseleri ve fenliseleri olarak dört kategoride degerlendirilmistir.Arastırmanın örneklemi 2004-2005 akademik yılında, zmir li ortaögretimokullarında çalısan 400 ögretmenden olusmaktadır.Arastırmanın bilgi toplama aracı, Balcı (2001) ve Sisman (1996)'nın anketsorularından yararlanarak 64 sorudan olusan ankettir.Veriler ortalama ve standart sapma kullanılarak yorumlanmıstır. Elde edilenbulgulara göre asagıdaki sonuçlara ulasılmıstır:1.Ögretmen algılarına göre, zmir li ortaögretim okulları okul etkililigiaçısından orta derecede etkilidir.2.Ögretmen algılarına göre, zmir li'nde en etkili okul türü fen liseleri veanadolu liseleridir.Daha az etkili okul türleri normal liseler ve meslek liseleridir.3.Cinsiyete göre ögretmen algıları, okul etkililigi açısından farklılıkgöstermistir. Erkek ögretmenler, ortaögretim okullarını bayan ögretmenlerden dahaetkili bulmuslardır.4.Ögretmen algılarına göre, etkili okul boyutlarından okul yöneticisi,ögretmen, ögrenciler, okul kültürü, okul çevresi ve veliler boyutları okul etkililigiaçısından yeterlidir.5.Bu algılar, fen ve anadolu liselerinde daha yüksek, normal ve meslekliselerinde düsüktür. Okul yöneticisi boyutunda erkek ögretmenlerin algıları bayanögretmenlerden daha yüksektir. Diger boyutlarda cinsiyete göre fark gözlenmemistir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the characterestics of effectiveschools as perceived by teachers in Turkish secondary schools. The effective schoolshave five dimension: Leadership, teacher, student, school, culture and parentinvolvement. This study was evaluated in four categories as normal high schools,career high schools, anatolian high schools and science high schools.The sample of the study consists of 400 teachers working for secondaryschools during 2004-2005 academic year in zmir.The data was collected by administering questionnaire including 64 questionsusing Balcı?s(2001) and Sisman?s (1996) questionnaires.Average and standart deviation were used in the analysis of the data.Theresult have shown that:1.According to the teachers secondary schools in zmir are effective at thesubject of school effectiveness.2. According to the teachers kinds of schools that are the most effective arescience high schools and anatolian high schools. Kinds of schools that are lesseffective are normal high schools and career high schools.3. A remarkable difference between the perceptions of female and maleteachers was found. Male teachers think school effectiveness is higher.4. According to the teachers schoolmasters, teachers, studets, school culture,and parent involvement of the dimension of school effectiveness are effective.5. These dimensions are higher in anatoilan high schools and science highschools than normal high schools and career high schools.Male teachers think thedimension of schoolmaster is more effective. A remarkable difference between theperceptions of female and male teachers was found in other dimension. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaögretim kurumlarının etkili okul özelliklerini karşılama düzeyleri (İzmir örneği) | |
dc.title.alternative | Level of secondary school effectiveness (model of İzmir) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 310414 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210916 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |