İlkögretim müfettişlerinin denetim davranışlarına ilişkin ögretmen algı ve beklentileri
dc.contributor.advisor | Yaşar, Metin | |
dc.contributor.author | Kavas, Erkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:35:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:35:23Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236953 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada, ilkögretim müfettislerinin denetim davranıslarına iliskinögretmenlerin algı ve beklentileri incelenmistir.Arastırmanın örneklemini, Denizli Merkez ilkögretim okullarında görevyapan 604 ögretmen olusturmustur. Arastırmada veri toplama aracı olarakarastırmacı tarafından gelistirilen `lkögretim Müfettislerinin Denetim Davranıslarınaliskin Ögretmen Algı ve Beklentileri Anketi' kullanılmıstır. Ayrıca ögretmene aitkisisel bilgiler, `Kisisel Bilgi Formu' ile toplanmıstır.Veriler `SPSS 10.0 for Windows' kullanılarak `t-test' ve `one-way ANOVA'ile analiz edilmistir. Bulgulara göre, ilkögretimde görev yapan ögretmenler anketteyer alan, müfettislerin denetim davranıslarının `ara sıra' düzeyinde gösterildigi, aynıdavranıslara iliskin beklentilerin ise `her zaman' düzeyinde oldugu bulunmustur.Ögretmenlerin ilkögretim müfettislerinin denetim davranıslarına iliskin algıve beklentileri ile cinsiyet, mesleki kıdem ve brans degiskenleri arasında anlamlı birfark bulunmamıstır. lkögretim müfettislerinin denetim davranıslarına iliskinögretmenlerin algı ve beklentileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmustur.Arastırmada elde edilen bulgular, yorumlanmıs, egitimcilere ve egitim denetimialanında çalısma yapan arastırmacılara önerilerde bulunulmustur. | |
dc.description.abstract | In this research, teachers? perceptions and expectations regarding supervisorybehavior of elementary school supervisors have been examined.The sample of the research consists of 604 teachers working for elementaryschools in Denizli. In order to collect the data, ?Teachers? Perception andExpectations Questionnaire about Supervisory Behaviors of Elementary Schoolsupervisors? was used. As for demographic information, ?Personal InformationForm? was used.In order to analyze the data collected, the SPSS (Statistical Package for theSocial Science) was used. On the data, ?t-test? and ?one-way analysis of variance?techniques have been applied. According to the findings reached, teachers stated thatthe supervisors have ?occasionally? shown the supervisory behaviors indicated onthe scale; however, teachers also stated that they have ?always? expected thosesupervisory behaviors from the supervisors.It has been found that teacher perception and expectation do not significantlyrelate to then background variables of seniority and branch. Yet, results show that,regarding supervisors? supervision behaviors, perception significantly relates toexpectation. The findings obtained have been interpreted, and some solutions havebeen proposed for the researchers working in the field of educational supervision. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkögretim müfettişlerinin denetim davranışlarına ilişkin ögretmen algı ve beklentileri | |
dc.title.alternative | Teachers? perceptions and expectations regarding to supervision behavour of elementary school supervisors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 310358 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210913 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |