Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar, Metin
dc.contributor.authorKavas, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:23Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:23Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236953
dc.description.abstractBu arastırmada, ilkögretim müfettislerinin denetim davranıslarına iliskinögretmenlerin algı ve beklentileri incelenmistir.Arastırmanın örneklemini, Denizli Merkez ilkögretim okullarında görevyapan 604 ögretmen olusturmustur. Arastırmada veri toplama aracı olarakarastırmacı tarafından gelistirilen `lkögretim Müfettislerinin Denetim Davranıslarınaliskin Ögretmen Algı ve Beklentileri Anketi' kullanılmıstır. Ayrıca ögretmene aitkisisel bilgiler, `Kisisel Bilgi Formu' ile toplanmıstır.Veriler `SPSS 10.0 for Windows' kullanılarak `t-test' ve `one-way ANOVA'ile analiz edilmistir. Bulgulara göre, ilkögretimde görev yapan ögretmenler anketteyer alan, müfettislerin denetim davranıslarının `ara sıra' düzeyinde gösterildigi, aynıdavranıslara iliskin beklentilerin ise `her zaman' düzeyinde oldugu bulunmustur.Ögretmenlerin ilkögretim müfettislerinin denetim davranıslarına iliskin algıve beklentileri ile cinsiyet, mesleki kıdem ve brans degiskenleri arasında anlamlı birfark bulunmamıstır. lkögretim müfettislerinin denetim davranıslarına iliskinögretmenlerin algı ve beklentileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmustur.Arastırmada elde edilen bulgular, yorumlanmıs, egitimcilere ve egitim denetimialanında çalısma yapan arastırmacılara önerilerde bulunulmustur.
dc.description.abstractIn this research, teachers? perceptions and expectations regarding supervisorybehavior of elementary school supervisors have been examined.The sample of the research consists of 604 teachers working for elementaryschools in Denizli. In order to collect the data, ?Teachers? Perception andExpectations Questionnaire about Supervisory Behaviors of Elementary Schoolsupervisors? was used. As for demographic information, ?Personal InformationForm? was used.In order to analyze the data collected, the SPSS (Statistical Package for theSocial Science) was used. On the data, ?t-test? and ?one-way analysis of variance?techniques have been applied. According to the findings reached, teachers stated thatthe supervisors have ?occasionally? shown the supervisory behaviors indicated onthe scale; however, teachers also stated that they have ?always? expected thosesupervisory behaviors from the supervisors.It has been found that teacher perception and expectation do not significantlyrelate to then background variables of seniority and branch. Yet, results show that,regarding supervisors? supervision behaviors, perception significantly relates toexpectation. The findings obtained have been interpreted, and some solutions havebeen proposed for the researchers working in the field of educational supervision.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkögretim müfettişlerinin denetim davranışlarına ilişkin ögretmen algı ve beklentileri
dc.title.alternativeTeachers? perceptions and expectations regarding to supervision behavour of elementary school supervisors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid310358
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210913
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess