İlkögretim okulu ögretmenlerinin okul yöneticilerinin örgütleme ve esgüdümleme becerilerine ilişkin algıları (Denizli İli örneği)
dc.contributor.advisor | Tanrıöğen, Abdurrahman | |
dc.contributor.author | Gökhan, Figen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:35:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:35:20Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236936 | |
dc.description.abstract | Arastırma ilkögretim okulu ögretmenlerinin kendi okul müdürlerininörgütleme ve esgüdümleme becerilerini uygulama sıklıgına iliskin algılarınıbelirleyebilmek amacıyla gerçeklestirilmistir. Arastırmada ?lkögretim okullarındaokul yöneticilerinin örgütleme ve esgüdümleme becerileri anketi? veri toplama aracıolarak kullanılmıstır.Toplam 52 yargı maddesinden olusan anket bes dereceli Likert ölçegitipindedir. Bu arastırmanın verileri 2004-2005 egitim ögretim yılı bahar dönemindetoplanmıstır. Arastırma Denizli il merkezindeki ilkögretim okulu ögretmenlerineuygulanmıstır. 323 ögretmenin olusturdugu örneklem, rasgele yöntemiyle seçilmistir.Arastırmada elde edilen istatiksel çözümlemeler ?SPSS? programı ilegerçeklestirilmistir. Verilerin çözümlenmesinde ortalama, standart sapma ve tekyönlü varyans analizi teknikleri kullanılmıstır.Arastırmanın bulguları sunlardır: lkögretim okulu ögretmenlerininyöneticilerinin örgütleme ve esgüdümleme becerilerine iliskin algıları ?Çogu zaman?ve ?Arasıra? düzeyindedir. lkögretim okulu ögretmenlerinin okul yöneticilerininörgütleme ve esgüdümleme becerilerine iliskin algılarında onların cinsiyet, yas,kıdem, mezun olunan okul, görev, görev alanı, yönetici görevinde bulunma ya daegitim yönetimiyle ilgili hizmet içi egitime katılma degiskenlerine göre anlamlı farkbulunmamaktadır. | |
dc.description.abstract | The study was accomplished with the aim of determining the perceptions ofthe primary education school teachers towards applications frequency of organizingand coordinating of their own principals.The data of the study were collected by administering ?Organizing andcoordinating behaviour of principals at primary education schools? developed byresearcher. The instrument has 52 items in Likert type.The questionnaire developed by the the researcher was administered in orderto collect data from 323 tecacher which consisted of the sample of study. The datawere analyzed by mean, standart deviation and one-way anova.The findings of the study: The perceptions of the primary education schoolteachers towards organizing and coordinating behaviour of their principals were onthese levels ?Usually? and ?Sometimes?. There aren?t any significiant differencesbetween the perception of the primary education school teachers towards abilities oforganizing and coordinating behaviour of their principals according to their gender,age, the school graduated, the years of experienced, the branch of study, being as aprincipal or taking any in-service traning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkögretim okulu ögretmenlerinin okul yöneticilerinin örgütleme ve esgüdümleme becerilerine ilişkin algıları (Denizli İli örneği) | |
dc.title.alternative | The perceptions of the primary education school teachers towards applications frequency of organizing and coordinating of their own principals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 310447 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210929 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |