Ortaöğretim kurumlarında karşılaşılan disiplin sorunları ve eğitim yöneticilerinin çözüm yaklaşımları (Denizli ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kunt, Muammer | |
dc.contributor.author | Akar, Nilay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:35:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:35:09Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236864 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı, Denizli ili ortaögretim kurumlarında karsılasılan disiplinsorunları ve egitim yöneticilerinin çözüm yaklasımlarının incelenmesidir. Arastırmanınörneklemi 2005-2006 egitim-ögretim yılında Denizli ili ortaögretim kurumlarındagörevli 39 yönetici, 57 disiplin kurulu üyesi ve 284 ögretmenden olusmaktadır.Ögretmenlere arastırmacı tarafından gelistirilen 31 sorudan olusan ölçek uygulanmıs vedisiplin kurulu karar defterleri incelenmistir. Veriler ortalama, standart sapma, tekyönlü varyans analizi ve LSD anlamlılık testi kullanılarak yorumlanmıstır. Elde edilenbulgulara göre asagıdaki sonuçlara ulasılmıstır:1) Ortaögretim kurumlarında en çok görülen suçlar; ögrencilerin okulda kavgaetmesi, sigara içmek, dersin isleyisine engel olmak, ögretmene saygısızlık ve kesiciyaralayıcıalet bulundurmaktır.2) En çok disiplin cezasının genel liselerde verildigi görülmektedir.3) Disiplin cezalarını çogunlukla erkek ögrencilerin aldıgı ve 10. sınıf düzeyindeyogunlastıgı görülmektedir.4) Arastırmada elde edilen çözüm yaklasımları: Okullarda rehberlik çalısmalarınınyeterince yapıldıgı, ögrencilerin sosyal aktivitelere yönlendirilmesinin disiplin suçlarınıazalttıgı, ailelerle isbirligi yapılmasının disiplin konusunda yararlı oldugu, disiplinkurallarının ögrencilere açıklandıgıdır. Arastırmada elde edilen çözüm önerileri:Televizyonlarda yayınlanan filmlerdeki siddet sahnelerinin engellenmesi , egiticiprogramlar yayınlanması, aile desteginin alınması , okul öncesi egitimin 1 yıl zorunluhale getirilmesi , devamsızlıga sınırlama getirilmesi, okul mevcutlarının düsürülmesi,okul çevresindeki yerlerin denetlenmesi ve ögrencilerin sosyal aktivitelereyönlendirilmesi gerektigidir.5) Yöneticilerin disiplin suçlarının önlenmesinde uygulanan çözüm yaklasımları veuygulanabilecek çözüm önerileri, disiplin kurulu üyeleri ve ögretmenlerin görüslerinegöre anlamlı farklılık göstermektedir | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the disciplinary problems and the problemsolving approaches of the administrators? in schools in Denizli. The sample of the studyconsists 39 administrators, 57 discipline board members and 284 teachers working forschools in Denizli. The questionnaire including 31 questions developed by the researcheris applied to teachers and discipline records are examined. Average, Standard deviation,the one way variant analysis and LSD meaningfulness tests were used in the analysis ofthe data. The results have shown that:1)The most recent disciplinary problems in high schools are; fighting in the school,smoking, preventing the education in the class, disrespectful behaviors toward theteacher and having woundaring materials.2)The students are most recently punished in general high schools.3)Disciplinary punishments are mostly fined to male students and the age level thatis most fined is 10. class.4) The problem solving approaches obtained from the research: the guidance ishanded in schools, encouraging the students to have social activities, cooperating withthe families , to comment the disciplinary rules in detail to the students. The problemsolving suggestions obtained from the research: censorshipping the violence containingprograms and broadcasting educational programs, obtaining support from families, 1year pre-school education, limited continuation to the class, limited school presents,encouraging the students to have social activities.5) The problem solving approaches and the problem solving suggestions of theadministrators have a meaningful difference with discipline board members? andteachers?. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında karşılaşılan disiplin sorunları ve eğitim yöneticilerinin çözüm yaklaşımları (Denizli ili örneği) | |
dc.title.alternative | The disciplinary problems faced in high schools and problem solving attitudes of administrators | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9001618 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214903 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |