Öğretmenlerin örgütsel değişmeyi destekleyici yönetici davranışlarının sıklığına ilişkin algıları
dc.contributor.advisor | Uras Başer, Meral | |
dc.contributor.author | Çobanoğlu, Ümran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:35:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:35:08Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236838 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerinalgılarına göre okul yöneticilerinin örgütsel degismeyi destekleyici davranısları göstermesıklıgı belirlemektir.Arastırmanın ilk bölümünde Örgütsel Degisme ve degisim süreçleri ile ilgilibilgiler verilmis ve örgütsel degisme sürecinde etkili yönetici davranısları ele alınmıstır.Ayrıca degisime direnç ve direnci azaltmada kullanılan yöntemler hakkında bilgiverilmistir.Arastırmanın örneklemini, Denizli li Merkez ilçedeki ilkögretim okullarda görevyapan 354 ögretmen olusturmustur.Arastırmada veri toplama aracı olarak arastırmacıtarafından gelistirilen `Okul Yöneticilerinin Örgütsel Degismeyi DestekleyiciDavranısları' ile ilgili anket kullanılmıstır. Ayrıca ankette ögretmenlere ait kisiselbilgilere ulasmak için ayrı bir bölüm olusturulmustur.Verilerin analizinde öncelikle, elde edilen veriler SPSS paket programınaaktarılmıstır. Deneklerin `cinsiyeti, hizmet-içi egitim alıp almaması, alanı, mezun olduguokul, aldıkları' degiskenlerine iliskin verilerin analizinde t-testi ve deneklerin `kıdem'degiskenlerine iliskin verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi kullanılmıstır.Arastırmada elde edilen bulgulara göre okul yöneticileri örgütsel degisimsürecini destekleyici davranısları çogunu sıklıkla göstermektedir. Örgütsel degismeyiolumsuz etkileyecek davranısları ise en az sıklıkta göstermektedir.Ögretmenlerin okul yöneticilerinin örgütsel degismeyi destekleyici davranıslarınsıklıgına iliskin algıları ile aldıkları egitim, hizmet-içi egitim alıp almama durumları,alanları arasında anlamlı bir fark bulunmus; kıdem, mezun oldukları okul, cinsiyetdegiskenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıstır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the frequencies of principal behaviorssupporting organizational change on perceptions of the teachers working for elementaryschools in Denizli.In the first chapter of this study, related literature has been reviewed in order toexplain change, organizational change, change processes and principals? effectivebehaviors during organizational change process. In additon, resistance to change andsome approaches which should be used to overcome resistance were explained.The research sample was composed of 354 elementaryschools teachers in DenizliCity Center. A questionnaire related to principal behaviors supporting organizationalchange has been developed by the researcher. Furhermore, the reseacher has preparedanother part in the questionaire to attain personel information of teachers.SPSS package program was used to analyze the data. To test the relationshipsbetween teachers? perceptions toward the frequencies of principal behaviors supportingorganizational change and variables of gender of the teachers, participating in in-servicetraining, graduating from the education or other faculties, branch of teachers, t-test wasused. One-way anova test was used to test the significant reletionship between seniorityof teachers and teachers? perceptions toward the frequencies of principal behaviorssupporting organizational change.The major finding of this study is that the principals in Denizli often indicatesmost of the behaviours supporting organizational change. Some behaviours havingnegative effects on organiztional change are rarely demostrated by the administrators.There were significant differences between teachers? perceptions toward the frequenciesof principal behaviours supporting organizational change and education, branch,participating in in-service training. However ıt was found that there weren?t significantdifferences between teachers? perceptions toward the administors? behaviourssupporting organizational change and another variables `gender of the teachers,seniority of teachers, graduating from the education or other faculties. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin örgütsel değişmeyi destekleyici yönetici davranışlarının sıklığına ilişkin algıları | |
dc.title.alternative | Teachers perceptions toward the frequencies of principal behaviors supporting organizational change | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Shape | |
dc.identifier.yokid | 9001538 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210899 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |