Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman
dc.contributor.authorKurşunoğlu, Aydan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:02Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:02Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236798
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı, Denizli il merkezindeki ilkögretim okuluögretmenlerinin örgütsel degismeye iliskin tutumlarını belirlemektir.Arastırmanın örneklemini 2005-2006 egitim ögretim yılında Denizli ilmerkezindeki resmi ve özel ilkögretim kurumlarında görev yapan 342 ögretmenolusturmaktadır. Ögretmenlere arastırmacı tarafından gelistirilen ve 59 sorudanolusan ölçek uygulanmıstır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testive tek yönlü varyans analizi gibi tekniklerden yararlanılmıstır. Elde edilenbulgulara göre asagıdaki sonuçlara ulasılmıstır:1. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapanögretmenlerin örgütsel degismeye iliskin tutumları ?orta? düzeydedir.2. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapanögretmenlerin örgütsel degismeye iliskin tutumları arasında cinsiyet, kıdem veokul türü degiskenlerine göre anlamlı bir fark yoktur.3. Brans ögretmenlerin örgütsel degismeye iliskin tutum düzeyleri, sınıfögretmenlerinin tutum düzeylerinden daha yüksek çıkmıstır.4. Ögretmenlik meslegini yapmaktan memnun olan ögretmenlerin örgütseldegismeye iliskin tutum düzeyleri, ögretmenlik meslegini yapmaktan memnunolmayan ögretmenlere göre daha yüksektir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine elementary school teachers?attitudes towards organizational change. The sample of the study consists of 342teachers working for public and private primary schools during 2005-2006academic year in Denizli. The 59 item scale developed by the researcher wasadministrated to the subjects as a data collection instruments. The data has beenanalyzed by using the techniqes such as average, standard deviation, the t-test andthe one way variance analysis. The following results have been reached accordingto the findings:1. The attitudes of teachers who are working at central Denizli elementaryschools towards organizational change have been found as ?moderate? level.2. There is no significiant difference between the elementary schoolteachers? attitudes towards organizational change according to the variables ofcender, seniority and the type of school.3. The attitude levels of secondary school teachers have been found higherthan the attitude levels of primary school teachers.4. The attitude levels of the teachers who are satisfied with their occupationare higher than the attitude levels of the teachers who are not satisfied with theiroccupationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel değişmeye ilişkin tutumları
dc.title.alternativeElementary school teachers' attitudes towards organizational change
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9012084
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210942
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess