Show simple item record

dc.contributor.advisorBuluş, Mustafa
dc.contributor.authorKesgin, Emine
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:59Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:59Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236784
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı, okul öncesi egitim ögretmenlerinin öz-yeterlilik düzeyleriile problem çözme yaklasımlarını kullanma düzeyleri arasındaki iliskiyi ve bu iliskiderol oynayan çesitli degiskenleri belirlemektir.Arastırmada veriler 2004-2005 egitim ögretim yılında Denizli il merkezindeDenizli l Milli Egitim Müdürlügü'ne baglı kamu okullarında çalısan 184 okulöncesiegitim ögretmeninden elde edilmistir.Bu arastırma için ölçek hazırlanırken Woolfolk ve Hoy (1990)' un öz-yeterlilikölçeginin arastırma için uygun oldugu düsünülen maddeleri Türkçe'ye uyarlanmıstır.?Problem Çözme Envanteri?, Heppner ve Petersen tarafından 1982 yılındagelistirilmistir. Problem Çözme Envanteri'nin Türkçe'ye uyarlamasını Sahin, & Sahinve Heppner (1993) yapmıslardır.Arastırmanın birinci bölümünde, öz-yeterlilik ve problem çözme ile ilgilitanımlamalara, kuramsal açıklamalara yer verilmistir. kinci bölümde yurt içinde vedısında yapılan konu ile ilgili arastırmalar yer almaktadır.Arastırmanın üçüncü bölümünde, arastırmanın evreni, örneklemi ve kullanılanölçeklerin güvenirligi ve geçerliligine iliskin açıklamalar bulunmaktadır. Arastırmadagrup ortalamaları arasındaki farkın olup olmadıgı ihtiyaç duyulan vasat ölçüleri yanısıra ?t testi?, ?tek yönlü varyans analizi?, ?korelasyon? teknikleri kullanılarakarastırılmıstır.Dördüncü bölümde elde edilen bulgular ve bunlara iliskin yorumlartartısılmıstır. Elde edilen bulgular asagıda kısaca verilmistir:Okul öncesi ögretmenlerin öz yeterlilik düzeylerinin ortalamanın üstünde oldugu,problem çözme yaklasımlarından sırasıyla en çok ?degerlendirici?, ?planlı ?, ?düsünen?, ?kendine güvenli? yaklasımları en az da ?kaçıngan? ve ?aceleci? yaklasımlarıkullandıkları belirlenmistir. Öz yeterlilik düzeyi ile problem çözme yaklasımlarınıkullanma düzeyleri arasında anlamlı iliskiler bulunmustur. Okul öncesi ögretmenlerinöz yeterlilik ve problem çözme yaklasımlarını kullanma düzeylerinin medeni duruma,aylık gelire, mezun olunan okul türüne (egitim düzeyi), kıdemlerine (hizmet yılı) göredegisiklik göstermedigi saptanmıstır.Arastırmanın son bölümünde ise elde edilen bulgulara baglı olarak arastırmacıve uygulayıcılar yönelik önerilerde bulunulmustur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relation between the nurseryschool(preschool educatuonal) teachers' self-efficiency levels and problem solvingtechniques. Also it is for determining the different situations affecting these relations.The data in this research were obtained from 184 nursery school teachers thatworking in state schools. These schools are in the center of Denizli connecting to theDenizli l Milli Egitim Müdürlügü.While preparing the scale for this research,the relevant subjects of the selfefficiencyscale of Woolfolk and Hoy(1990) were applied.`Problem solving Inventory`was improved in 1982 by P.P.Heppner and C.H. Peterson.The adaptation of Problemsolving inventory was made to Turkish by N. Sahin and Heppner P.P.(1993).In the first part of the research, problem solving definitions,self-efficiency andtheoretical explanations are mentioned. In the second part,the researches that are doneboth in Turkey and in other countries are given.In the third part of the research,the universe and the sample of the research arementioned. Also the explanations about the reliability and the validity of the scales arementioned.In this research. `t test` `one-way variance analysis` and `correlation `techniques are used to investigate whether there is a difference between the groupaverages.In the fourth part of the research, the obtained data and the comments aboutthem are discussed. The obtained data are as follows;The nursery school teachers' self-efficiency level are above the average and theyuse the `evaluation` `planning` `thoughtful` and `self-confident` approaches a lotrather than the `withdrawn` and `urgently` approaches. The meaningfulrelations were found between the self-efficiency level and the level of the usage ofproblem solving techniques. It is seen that the nursery school teacher's self-efficiency anproblem solving techniques don't change according to their maritalstatus,salaries,educational status and seniorities.In the last part of the research,some suggestions are given to the researchers andthe appliers according to the obtained data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim öğretmenlerinin öz-yeterlilik düzeyleri ile problem çözme yaklaşımlarını kullanma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Denizli ili örneği)
dc.title.alternativeThe investigation of the relation between the nursery school teachers' self efficiency and the usage of the problem solving techniqes(Denizli province sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9014698
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210955
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess