Show simple item record

dc.contributor.advisorKangalgil, Murat
dc.contributor.authorYildiz, Rahmi
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:00Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236777
dc.description.abstractEğitim, genel anlamda bireyde davranış değiştirme sürecidir. Geniş anlamda ise, bireyin toplum standartlarını, inançlarını ve yaşam yollarını kazanmasında etkili olan tüm sosyal süreçlerdir (Demirel, 2011). İnsanları diğer canlılardan ayıran en büyük özelliklerinden biri elde ettikleri bilgi ve birikimleri, eğitim ve öğretim yoluyla yeni nesillere aktarmalarıdır. Yaşamakta olduğumuz `bilgi çağında` bilginin hızla artması, iletişim olanaklarının çoğalması ve teknolojinin yaygınlaşması sonucunda toplumlar, insanlarda geliştirmek istedikleri özelliklere göre eğitim programlarını sürekli geliştirip değiştirmektedir (Gülüm, 2011). Milli Eğitim Bakanlığı, bu ihtiyaçtan hareketle 2017-2018 eğitim-öğretim yılında `İlköğretim Beden Eğitimi ve Spor (1-8. Sınıflar)` Dersi Öğretim Programını yapılandırmacı yaklaşımı esas alarak yeniden düzenlemiş ve uygulamaya geçirmiştir. Alan yazın incelendiğinde beden eğitimi ve spor öğretim programlarının kazanımlarıyla ile ilgili çok az araştırma yapıldığı ve yapılan araştırmalarında eski programlara göre yapıldığı görülmüş ve yeni öğretim programının kazanımlarının amacına ne kadar ulaştığının tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırma tarama modelli bir çalışmadır ve evrenini, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında, İç Anadolu Bölgesindeki toplam 13 ilden (Sivas, Kırşehir, Konya, Yozgat, Kayseri, Aksaray) illerinde devlet okullarının ikinci kademesinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinden oluşmaktadır. Örneklem ise; küme örnekleme ile İç Anadolu Bölgesindeki belirlenen illerde görev yapan toplam 610 beden eğitimi ve spor öğretmenlerden oluşmaktadır.Araştırmada, öğretmenlerinin demografik özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan toplam altı sorudan oluşan anket ve kazanımlardan oluşan ölçek uygulanmıştır. Ölçek, kazanımların soru şekline dönüştürülmesi ile oluşturulmuş, 5. sınıf kazanımları 31 kazanımdan, 6. sınıf 31 kazanım, 7. sınıf 30 kazanım ve 8. sınıf ise 30 kazanımdan oluşmaktadır. Her sınıf için ayrı kazanımları içeren 5'li likert tipinde maddelerden oluşmaktadır. Her bir kazanımın en düşük puanı 1, en yüksek puanı ise 5'tir. Bu çalışmada verilerin analizinde; her sınıf düzeyi ayrı ayrı olarak değerlendirilmiştir. Verilerin normal dağılıp dağılmadığına Shapiro-Wilk testine göre bakıldığında; 5. 7. 8. sınıf verileri normal dağılım göstermediğinden dolayı; Kruskall-wallis testi ve Mann-Whitneyy-U testi kullanılmıştır. 6. sınıf verileri normal dağılım gösterdiğinden dolayı; T testi ve varyans analizi kullanılmıştır. İkili karşılaştırmalar için ise Tukey testi kullanılmıştır. Veriler tablolarda aritmetik ortalama, standart sapma, ortanca, minimum ve maksimum değer, birey sayısı ve yüzdesi şeklinde belirtilip, yanılma düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, cinsiyet değişkeni açısından sınıf düzeyleri arasındaki farklılık sadece 5. sınıf düzeyinde önemli bulunurken (p>0.05); diğer sınıf düzeylerinde ise farklılık önemsiz bulunmuştur (p<0.05). Yaş değişkenine göre, sınıf düzeyleri arasındaki farklılık sadece 7. sınıf düzeyinde önemsiz bulunurken (p<0.05); diğer sınıf düzeylerinde ise farklılık önemli bulunmuştur (p>0.05). Hizmet değişkenine göre; 6. 7. 8. sınıf düzeylerinde farklılaşma önemli bulunurken (p>0.05); 5. sınıf düzeyinde farklılık önemsiz bulunmuştur (p<0.05). Görev yeri değişkenine göre, sınıf düzeyleri arasındaki farklılık sadece 6. sınıf düzeyinde önemsiz bulunurken (p<0.05); diğer sınıf düzeylerinde ise farklılık önemli bulunmuştur (p>0.05). Eğitim durumu değişkenine göre; değişkenler arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır (p>0.05).Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin tüm sınıf düzeylerindeki görüşlerine bakıldığında; beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı kazanımları her sınıf düzeyindeki kazanımların büyük bir oranda kazandırıldığı sonucu ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Fakat bazı kazanımların ise kazandırılamayacağı ortaya çıkmıştır. Bunlar 6. 7. ve 8. sınıf düzeylerinde `kendi fiziksel etkinlik düzeyini ölçmesi` kazanımı, 6. ve 7. sınıf düzeylerinde `beslenme programı oluşturulması` kazanımı, 5. sınıf düzeyindeki `su sporları ile ilgili beceri geliştirme` kazanımı ve 8. sınıf düzeyindeki `olimpik ve paralimpik okul günleri hazırlama` kazanımları kesinlikle kazandırılamadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim İkinci Kademe, Beden Eğitimi ve Spor, Öğretim Programı,Öğretmen Görüşleri, Kazanım
dc.description.abstractIn general meaning, Education is the process of changing behavior in person. In the broad sense, it is all social processes that effect society standarts, beliefs and the ways of person's life (Demirel, 2011). One of the great speciality that distinguish people from other livings is that they transfer their knowledge and fund of knowledge to new generations through education and training. As a result of the rapid increase in information, communication possibilities and the spread of technology in the `information age` we live in, societies constantly develop and change their education programs according to the characteristics they want to develop in people (Gülüm, 2011). In line with this need, the Ministry of National Education reorganized and implemented the `Primary Physical Education and Sports (Grades 1-8)` Course Curriculum based on according to the constructivist approach in the 2017-2018 academic year. When the literature is examined, it has been seen that there were very little researchs about the gains of physical education and sports education programs and they were studied according to the old programs and it is aimed to determine how much the achievements of the new education program reach its purpose.The research is a screening model and the universe of it consists of physical education and sports teachers who work in the second level of public schools in 13 provinces (Sivas, Kırşehir, Konya, Yozgat, Kayseri, Aksaray) in the 2017-2018 academic year. The sample is; 610 physical education and sports teachers in a total working in the designated provinces in Central Anatolia Region with cluster sampling. In order to determine the demographic characteristics of the teachers, a questionnaire which was prepared by the researcher, consist of six questions and a achievements scale were carried out. The scale is formed by transforming the gains into a question form, and the 5th grade achievements consist of 31 winnings, 6 rd grade 31 winnings, 7 rd grade 30 winnings and 8th grade winnings consist of 30 winnings. The lowest point of each outcome is 1 while the highest point is 5. In this study, according to the analysis of data, each grade level were evaluated respectively. When considering Shapiro-Wilk test to examine the data was normally distributed or not, 5. 7. And 8. grades' data had not demonstrated normal distribution. For this reason, Kruskall-Wallis and Mann-Whitneyy – U tests were used. Since 6th grades' data demonstrated normal distribution, t test and Anova were used. Tukey test was also used for pairwise comparisons. The data were indicated in the charts such as arithmetic average, standard deviation, median, minimum and maximum value, number of individuals and percentage. Besides; error level was taken as 0.05.According to the findings of the results considering the gender variable, while the difference according to 5th grade level was statistically significant (p>0.05); it was found insignificant for other grades. According to age variable, while the difference according to 7th grade was insignificant (p<0.05), it was found to be statistically significant according to other grades (p>0.05). According to service variable, the difference was found significant in 6th, 7th and 8th grades level (p>0.05), however it was found insignificant in 5th garde level (p<0.05). According to station variable, whilst the difference according to 6th grade level was found statistically insignificant (p<0.05), it was found significant for other grade levels (p>0.05). According to education status variable any significant difference was not found in all variables.When considering opinions, for all grade levels, of physical education and sport teachers, it was determined that each grade level's curriculum outcomes of physical education and sport lesson were substantially gained. However it was also understood that some outcomes could not be gained. These are `to measure his/her own physical activity level` outcome according to 6th, 7th and 8th grades level, `to form nutrition outcome` according to 6th and 7th grades level, `to develop skills related to water sports` outcome according to 5th grade level, and `to prepare olympic and paralympic schooldays` outcome according to 8th grade level.Key Words: Primary education secondary level, physical education and sport, curriculum,opinions of teachers, outcome.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe beden eğitimi ve spor dersi öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersi kazanımlarının gerçekleştirilmesine ilişkin görüşleri (İç Anadolu örneği)
dc.title.alternativeViews of physical education and sports teachers on primary education second stage physical education and sports course achievements (Internal Anatolia region example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-19
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSports
dc.identifier.yokid10228903
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542688
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess