Show simple item record

dc.contributor.advisorHaytoğlu, Ercan
dc.contributor.authorAk, Musa
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:54Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:54Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236748
dc.description.abstractEgitim bireylerin ve toplumların sekillenmesinde önemli bir etkendir.Toplumların aldıkları egitim onların ilerlemesinde, gelismesinde fayda saglamalıdır.II. Mesrutiyet Dönemi egitim yapısı, kendinden önceki dönemlerin egitim anlayısınıdevam ettirmekle birlikte, egitim politikasında yapılan bazı degisiklikler ile önemliölçüde gelistirilmistir.II. Mesrutiyet Dönemi'nde açılmıs olan mesleki ve teknik egitim okullarıönceki okulların daha gelismis seklidir. Egitime baslayan mesleki ve teknik egitimokulları, öncelikle devletin memur ve nitelikli personel ihtiyacını karsılamakamacıyla açılmıstır. Okulların daha sonraki amaçları ise, tarımsal üretimi arttırmak,hayvancılıgı gelistirmek, saglık imkanlarını iyilestirmek, dogal kaynaklardanyararlanmayı gelistirmek, müzik ve tiyatroya önem vermek olmustur.Mesleki ve teknik egitim okullarının egitim süreleri kısa olmakla birlikte,okuldaki dersler ögrencilerin mesleklerindeki basarılarını arttıracak niteliklere sahipolarak belirlenmistir. Mesleki bir kısım okulun açılma çalısmaları tamamlanmısolmasına ragmen, okulların açılması mümkün olmamıstır.II. Mesrutiyet Dönemi'ndeki mesleki ve teknik egitim okullarının önemli birkısmının egitim süreleri günümüze göre çok kısa olmustur. Bir kısım okulun kısaegitim süresine sahip olmasının en önemli sebebi I. Dünya Savası'nın getirdigiekonomik ve toplumsal sıkıntılar olmustur.Günümüzde de önemini koruyan mesleki ve teknik egitim okulları insanlarameslek edinme yolunda imkan saglayan kurumlar olarak faaliyetlerine devametmektedirler.
dc.description.abstractEducation is an important factor in the shaping of the individials and socities.Education that the societies have must provide improvement and development. Theeducational frame during the Second Constitutional Monarchy has sheltered theprevious understanding of education and also the education policy has beenimproved thanks to some alterations.Professional and technical schools that were opened during the SecondConstitutional Monarchy are the advanced form of the previous schools. Theseprofessional and technical schools were opened to answer a need for thegovernment?s official and well ? qualified staff.The latter aims of these schools are to increase agricultural production, toimprove stock ? breeding, to make better health opportunities, to raise the benefitsof the natural resources, and to give importance to the theatre and mucis.Althoug the educational periods of these professional and technical schoolsare short, the lessons have good quality for improving students? occupationalsuccess. Althoug the opening studies of the many professional schools werecompleted, they coulden?t be opened.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleIı. Meşrutiyet Dönemi`nde meslekî ve teknik eğitim okulları (1908 ? 1918)
dc.title.alternativeProfessional and technical schools at second constituonal monarchy (1908 ? 1918)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid310523
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210943
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess