Show simple item record

dc.contributor.advisorKangalgil, Murat
dc.contributor.authorKarabacak, Edip
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:54Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236747
dc.description.abstractBireyin kendini sevmesi, kabul etmesi ve kendi hakkında olumlu duygular beslemesi olarak tanımlanan özgüven önemli bir kişilik özelliğidir. Yüksek veya olması gereken düzeyde olan özgüven bireyin yaşantısını pozitif yönde etkilediği gibi düşük seviyede olan özgüven kişinin yaşamı boyunca birçok problemin temelini oluşturur ve bireyin yaşantısını olumsuz yönde etkileyen önemli bir kavramdır. Bu önemli duygu hali geliştirilebilir bir durum olması sebebiyle eksikliğinde birçok problemi beraberinde getiren özgüvenin gelişimi üzerine çalışmaların artırılması insanlık ve bilim adına önemlilik arz etmektedir. Çalışmamız bu gibi çalışmalara kaynak olması ve ailelerde, eğitimcilerde, antrenörlerde farkındalık oluşturmak amacıyla yapılmış olup çalışmamızda halk oyunları eğitiminin özgüven gelişimi üzerine etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada evreni, 2018-2019 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Sivas il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda ilkokul ve ortaokul düzeyinde eğitim gören öğrenciler ile lisede öğrenim gören 9. ve 10. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma örneklemini, 9-16 yaş arası, halk oyunları eğitimi alan ve almayan bireyler olmak üzere toplam 800 kişi oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan bireyler tamamen gönüllük esasına göre çalışmaya dâhil edilmiştir. Verilerin toplanmasında; çalışma grubunun demografik özelliklerini kapsayan ve araştırmacı tarafından hazırlanan ''Kişisel Durum Formu'' ve 1964 yılında Piers ve Harris tarafından geliştirilen, 9-20 yaş arasını kapsayan Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği kullanılacaktır. Bu envanterdeki 80 maddelik sorulara katılımcılar `evet` veya `hayır` şeklinde cevap vermektedir. Öner (1996) ve Çataklı (1985) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan ölçeğin çocukların kendilerine yönelik düşünce, duygu ve tutumlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır.Çalışma verilerinin istatiksel olarak değerlendirilmesinde; parametrik test varsayımları yerine getirilmediğinden bağımsız iki gruptan elde edilen ölçümleri karşılaştırırken Mann Whitney U testi, bağımsız ikiden fazla gruptan elde edilen ölçümler karşılaştırılırken Kruskal Wallis-H testi kullanılmış, sonuçlar tablolarımızda birey sayısı ve yüzdesi şeklinde belirtilip yanılma düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Çalışmamızda elde edilen bulgular doğrultusunda yapılan istatiksel hesaplamalar sonucu; halk oyunları eğitiminin özgüven gelişimine olumlu etkisi ortaya konmuş, halk oyunları eğitimi alan deneklerin özgüven puanları bu eğitime katılmamış deneklerden yüksek çıkmış ve gruplar arası farklılık önemli bulunmuştur (p<0,05). Ayrıca her iki gruptaki özgüven düzeyleri cinsiyet, yaş, sınıf seviyesi, aylık gelir miktarı değişkenlerine göre incelenmiş, sonuçlar ise açık, anlaşılır ve detaylı bir şekilde belirtilmiştir.Halk oyunları eğitimi alan ve almayan katılımcıların cinsiyet değişkenine göre özgüven puanlarını belirlemek üzere yapılan Mann Whitney U testi sonuçlarına göre; halk oyunları eğitimi almış katılımcıların özgüven puanları incelendiğinde gruplar arası fark önemli bulunurken (p<0,05), halk oyunları eğitimi almamış katılımcıların özgüven puanları karşılaştırıldığında cinsiyet yönünden fark önemsiz bulunmuştur (p>0,05).Halk oyunları eğitimi alan ve almayan katılımcıların yaş değişkenine göre özgüven puanlarını belirlemek üzere yapılan Kruskal Wallis testi sonuçlarına göre; halk oyunları eğitimi almış katılımcıların özgüven puanları incelendiğinde gruplar arası fark önemli bulunmuştur ( p<0,05). Halk oyunları eğitimi almamış katılımcılarda benzer bir sonuç ortaya çıkmış ve yaş değişkenine göre özgüven puanları karşılaştırıldığında farklılık önemli bulunmuştur (p<0.05).Halk oyunları eğitimi alan ve almayan katılımcıların sınıf seviyelerine göre özgüven puanlarını belirlemek üzere yapılan Kruskal Wallis testi sonuçlarına göre; halk oyunları eğitimi alan katılımcıların özgüven puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmazken (p>0,05), halk oyunları eğitimi almamış bireylerin sınıf seviyesine göre özgüven puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05).Halk oyunları eğitimi alan ve almayan katılımcıların aylık gelir durumlarına göre özgüven puanlarını belirlemek üzere yapılan Kruskal Wallis testi sonuçlarına baktığımızda; halk oyunları eğitimi almış bireylerin özgüven puanlarına bakıldığında gruplar arası fark önemsiz bulunmuştur (p>0,05). Benzer bir şekilde halk oyunları eğitimi almamış bireylerin de özgüven puanlarında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>0,05).
dc.description.abstractSelf relianceis depicted as self-love, agreement and positive feelings about a person. High or low self reliance positively affects the person's life and low self reliance underlies the basis of many problems during the life of the individual and is an important concept that negatively affects the person's life. Because of the fact that this important emotional situation can be improved, it is important to increase the studies on the development of self reliance that turn it into a problem. The goal of this work is to raise awareness of families, trainers and coaches and to examine the effects of folk dance education on self-confidence development. In this study, the system has been consisted of elementary and secondary school students who are participated in the schools that associated with the Ministry of National Education in Sivas city center in the second semester session of 2018-2019 academic year, and 9th and 10th grade students studying in high school. The sample of the study composes of 800 people that 9-16 years old, with and without folk dance education. People who participate in this study were included voluntary basis. In the collection of data; The Report of Personal Situation Form which is prepared by the researcher including the demographic characteristics of the study group and Piers-Harris's Self-Concept Scale in Children between the ages of 9-20 developed by Piers and Harris in 1964 will be used. The participants will be answer 80 questions in this questionary inventory as `yes` or `no`. The scale which was revisioned to Turkish language by Öner (1996) and Çataklı (1985), intend to evaluate children's thoughts, feelings and tendencies towards them. In the estimating of the study of datas; Due to the fact that the parametric test assumptions were not fulfilled in the evaluation of the data, Mann Whitney U test was used when comparing the measurements attained from two independent groups, and Kruskal Wallis-H test was used when comparing the measurements that gained from more than two independent groups and the result are stated in the tables as the number and percentage of individuals and the error leves is taken as 0,05.In accordance with this purpose of statistical calculations which was made in line with the findings obtained in our study, the positive effect of folk dance education on self-confidence development was presented, and the self-confidence scores of the subjects who received folk dance education were higher than the reagents who did not participate in this training and the difference between the groups was found to be significant (p<0.05). In addition, self-confidence levels in both groups were analyzed according to gender, age, class level, monthly income parameters and the results were presented in a clear, comprehensible and detailed way. According to the results of Mann Whitney U test, which was conducted to determine the self reliance scores of the participants who did and did not receive folk dance education according to gender variable; When the self-confidence scores of the participants who were educated in folk dances were examined, the difference between the groups was found to be significant (p<0.05), when the self –confidence scores of the participants who did not receive folk dance education were compared, the difference in terms of gender was not significant (p>0,05).According to the results of Kruskal Wallis test, which was executed to determine the self-reliance points of the participants who did and did not receive folk dance drill education according to the age variable; when the self-reliance points of the participants who were educated in folk dances were examined, the difference between the groups was found as important (p<0.05). A similar result was observed in the participants who did not receive folk dance education and the difference was found to be significant when the self-confidence scores were compared according to the age variable (p>0.05). Due to the results of Kruskal Wallis test, which was conducted to analyze the self-reliance points of the participants who did and did not get training folk dance education according to their grade levels; While there was no significant difference in self-reliance scores of participants who received folk dance education (p>0.05), there was a significant difference in self-confidence scores of people who did not receive folk dance education according to class level (p<0.05). When we look at the results of Kruskal Wallis test, which was conducted to determine the self-confidence scores of the participants who did and did not get training of folk dance drill education due to their monthly income; When the self-confidence scores of the individuals who were educated in folk dances were examined, the difference between the groups was not significant (p>0.05). Similarly, no significant difference was found in the self-confidence scores of individuals who did not receive folk dance education (p>0.05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleHalk oyunları eğitiminin 9-16 yaş grubu öğrencilerin özgüven düzeyleri üzerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe folk dance training examination of effect on self-confidence levels of students' 9-16 age group
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-12
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmSelf confidence
dc.subject.ytmFolk dances
dc.identifier.yokid10229226
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575437
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess