Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran Güllaç, Esin
dc.contributor.authorKanmaz, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:53Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:53Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236742
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Denizli il ve ilçe merkezlerinde görev yapanilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin ?Ses Temelli Cümle Yöntemi?ne ilişkingörüşleri ve bu görüşlerin cinsiyet, mesleki kıdem, kadro durumu, mezunolduğu okul, yüksek lisans durumu, birinci sınıf tecrübesi, sınıf mevcudu ve il -ilçe değişkenlerine göre farklık gösterip göstermediğini belirlemektir.Araştırmanın örneklemini 2005-2006 öğretim yılı ikinci yarıyılında il ve ilçemerkezlerinde görev yapan 176 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerinanalizinde ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi,korelasyon ve tukey HSD gibi tekniklerden yararlanılmıştır. Elde edilenbulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır.1. Denizli il ve ilçe merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin ses temellicümle yöntemine ilişkin görüşleri 3.66 ortalama ile ?katılıyorum?düzeyindedir.2. Denizli il ve ilçe merkezlerinde görev yapan ilköğretim birinci sınıföğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemi uygulamasına ilişkin görüşlerimesleki kıdem, mezun olunan okul ve birinci sınıf tecrübesine göre farklılıkgöstermektedir.3. Öğretmenler yöntemle ilgili en önemli sorun olarak ailelerin yöntemkonusunda bilgilendirilmesi ve evde yapılacak çalışmalarda bu doğrultudahareket etmeleri gerektiğini belirtmişlerdir.4. Birinci sınıf öğretmenleri yöntemin öğrencinin okuma yazmabecerisine ilişkin ?katılıyorum düzeyinde görüş belirtmişlerdir.5. Ses temelli cümle yönteminin uygulanması için rehber olan kılavuzkitap ve seminerlere ilişkin alt boyutun 3.76 ortalama ile ?katılıyorum?düzeyindedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the views of the first gradeprimary school teachers about ?phonetic-based sentence learning? and whetherthese views differ significantly according to variables of gender, seniority, thestaff condition, the school graduated, the graduate degree, experience of firstclass, class popularityand center district. The sample of the study consists of176 teachers working central and district school during 2005-2006 second termof academic education year in Denizli. The 42 item scale developed by theresearcher was administrated to the subjects as data collection instruments.The data has been analyzed by using the techniques such as average, standartdeviation, the t-test, the one way (anova) variance analysis, correlation andtukey HSD. The following results have been reached according to findings:1. The views of teachers about ?phonetic-based sentence learning? havebeen found ?I agree? level with 3.66 average.2. There is significant difference among first grade teachers? views aboutthe implementation of method according to the variables of seniorit, schoolgraduated and first class experience.3. First grade teachers indicate that families should also be trainedabout the method and homeworks should be done according to this. This is themost important matter with the dimension of problems.4. First grade teachers? views about the contrubition of the method tothe skills of students? literacy have been found ?I agree? level.5. The dimension of the teacher ook and seminars about the methodhave been found ?I agree? level with 3.76 average.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSes temelli cümle yöntemini uygulayan birinci sınıf öğretmenlerinin yöntem hakkındaki görüşleri ve öğrencilerin okuma yazma becerilerini değerlendirmeleri
dc.title.alternativeThe views of first grade teachers' about phonetic based sentence method and evaulation of he students' reading and writing skills according to teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9003940
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214877
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess