Ses temelli cümle yöntemini uygulayan birinci sınıf öğretmenlerinin yöntem hakkındaki görüşleri ve öğrencilerin okuma yazma becerilerini değerlendirmeleri
dc.contributor.advisor | Turan Güllaç, Esin | |
dc.contributor.author | Kanmaz, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:34:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:34:53Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236742 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Denizli il ve ilçe merkezlerinde görev yapanilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin ?Ses Temelli Cümle Yöntemi?ne ilişkingörüşleri ve bu görüşlerin cinsiyet, mesleki kıdem, kadro durumu, mezunolduğu okul, yüksek lisans durumu, birinci sınıf tecrübesi, sınıf mevcudu ve il -ilçe değişkenlerine göre farklık gösterip göstermediğini belirlemektir.Araştırmanın örneklemini 2005-2006 öğretim yılı ikinci yarıyılında il ve ilçemerkezlerinde görev yapan 176 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerinanalizinde ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi,korelasyon ve tukey HSD gibi tekniklerden yararlanılmıştır. Elde edilenbulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır.1. Denizli il ve ilçe merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin ses temellicümle yöntemine ilişkin görüşleri 3.66 ortalama ile ?katılıyorum?düzeyindedir.2. Denizli il ve ilçe merkezlerinde görev yapan ilköğretim birinci sınıföğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemi uygulamasına ilişkin görüşlerimesleki kıdem, mezun olunan okul ve birinci sınıf tecrübesine göre farklılıkgöstermektedir.3. Öğretmenler yöntemle ilgili en önemli sorun olarak ailelerin yöntemkonusunda bilgilendirilmesi ve evde yapılacak çalışmalarda bu doğrultudahareket etmeleri gerektiğini belirtmişlerdir.4. Birinci sınıf öğretmenleri yöntemin öğrencinin okuma yazmabecerisine ilişkin ?katılıyorum düzeyinde görüş belirtmişlerdir.5. Ses temelli cümle yönteminin uygulanması için rehber olan kılavuzkitap ve seminerlere ilişkin alt boyutun 3.76 ortalama ile ?katılıyorum?düzeyindedir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the views of the first gradeprimary school teachers about ?phonetic-based sentence learning? and whetherthese views differ significantly according to variables of gender, seniority, thestaff condition, the school graduated, the graduate degree, experience of firstclass, class popularityand center district. The sample of the study consists of176 teachers working central and district school during 2005-2006 second termof academic education year in Denizli. The 42 item scale developed by theresearcher was administrated to the subjects as data collection instruments.The data has been analyzed by using the techniques such as average, standartdeviation, the t-test, the one way (anova) variance analysis, correlation andtukey HSD. The following results have been reached according to findings:1. The views of teachers about ?phonetic-based sentence learning? havebeen found ?I agree? level with 3.66 average.2. There is significant difference among first grade teachers? views aboutthe implementation of method according to the variables of seniorit, schoolgraduated and first class experience.3. First grade teachers indicate that families should also be trainedabout the method and homeworks should be done according to this. This is themost important matter with the dimension of problems.4. First grade teachers? views about the contrubition of the method tothe skills of students? literacy have been found ?I agree? level.5. The dimension of the teacher ook and seminars about the methodhave been found ?I agree? level with 3.76 average. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ses temelli cümle yöntemini uygulayan birinci sınıf öğretmenlerinin yöntem hakkındaki görüşleri ve öğrencilerin okuma yazma becerilerini değerlendirmeleri | |
dc.title.alternative | The views of first grade teachers' about phonetic based sentence method and evaulation of he students' reading and writing skills according to teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9003940 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214877 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |