Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgül, Fatih
dc.contributor.authorGenç, Kibar
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:50Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236715
dc.description.abstractBu araştırma, 8 hafta boyunca uygulanan oyun egzersiz programının 4 yaş grubu çocukların motor gelişim düzeylerine etkisini Kaba Motor Gelişim Testi 2 (TGMD-2)'yi kullanarak incelemek amacıyla yapılmıştır.Sivas Mahalle Mektebi Kreş ve Gündüz Bakımevindeki 15 çocuk kontrol grubu (KG) , 15 çocuk çalışma grubunu (ÇG) oluşturarak, 4 yaşında toplam 30 çocuk , ailelerin izinleri alınarak araştırmaya katılmıştır. Çalışmaya katılan çocukların motor gelişimlerini takip etmek için Test of Gross Motor Development-2 (TGMD-II) testi uygulanmıştır. TGMD-II alt testler olarak; temel lokomotor beceriler (LB), (koşu, gallop, sıçrama, atlama, yatay atlama, kayma,) ve nesne kontrol becerileri (NKB), (sabit bir topa vurma, durarak top zıplatma, yakalama, topa ayakla vurma, fırlatma, top yuvarlama) ölçülmüştür. Ölçümlerden önce çocuklara iki kere deneme yaptırılmıştır. Ölçümler tüm çocuklarda ikişer tekrar halinde uygulatılarak başarılı olduğu ve olmadığı beceriler belirlenmiştir. Başarılı olduğu becerilere 1, başarısız olduklarına ise 0 puan verilerek beceriye ait toplam başarı durumu ile alt testlerin ham puanlar standart puanlara çevrilerek kaba motor beceri (KMB) durumu belirlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 23.00 istatistik paket programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde eşler arası farkın önemlilik testi (paired samples t test) ve bağımsız gruplarda iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi kullanılmış ve yanılma düzeyi p<0.05 olarak alınmıştır.Kaba Motor Gelişim Testi-2 (TGMD -2) Ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ön test ölçümlerinden önce sabah 09.00'da çocukların boy ve kilolaları ölçülerek, Kaba Motor Gelişim Testi-2 (TGMD -2) uygulanmıştır. Ön test yapıldıktan sonra 8 hafta boyunca (haftada 3 gün- 40 dk boyunca) çalışma grubundaki çocuklar Oyun Egzersiz Programına (OEP) katılmıştır. 8 hafta sonunda son test yapılarak çocukların tekrar boy ve kiloları ölçülerek, Kaba Motor Gelişim Testi-2 (TGMD -2) uygulanmıştır.Elde edilen bulgulara göre; 8 haftalık oyun egzersiz programı sonunda çalışma ve kontrol grubundaki ''lokomotor beceri'' ve ''nesne kontrol beceri'' son test sonuçları karşılaştırıldığında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı artış saptanmış. Çalışma grubunun `lokomotor beceri'' ve ''nesne kontrol beceri'' son test puanları daha yüksek bulunmuştur.Sonuç olarak 8 haftalık oyun egzersiz programı 4 yaş grubu çocukların temel hareket becerilerine ve motor gelişimlerine olumlu katkı sağlamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the effect of game exercise program which applied 8 weeks to 4-year-old children on motor development levels by using Test of Gross Motor Development 2 (TGMD-2).A total of 30 children aged 4 years, were enrolled in the study by establishing 15 children as control group (KG) and 15 children as study group in the Sivas District School and Day Care Center with taking parents' permissions.Test of Gross Motor Development-2 (TGMD-II) test was applied to follow the motor development of the children. As TGMD-II subtests; basic locomotor skills (LB), (jogging, gallop, bounce, jumping, horizontal jumping, slip,) and object control skills , (pounding a ball, stopping the ball, bouncing, catching, hitting the ball, throwing, ball rounding) was measured. Children were tested twice before the measurements. Measurements were carried out in two replicates in all children, and skills were determined in which they were successful and not. The total achievement of the skill and the raw scores of the sub-tests were converted to standard scores and the gross motor skill status was determined by giving 1 point to the skills that they succeeded and 0 points to fail. SPSS 23.00 statistical package program was used to analyze the data. In the evaluation of the data, paired samples t test and the significance test for the difference between the two groups in independent groups were used and the significance level was taken as p <0.05.Test of Gross Motor Development-2 (TGMD -2) was applied as pre-test and post-test. Prior to the pre-test measurements, the height and weight of the children were measured at 09.o'clock in the morning, and Test of Gross Motor Development-2 (TGMD -2) was applied. After the pretests, the children in the study group participated in the Game Exercise Program (OEP) for 8 weeks (3 days - 40 minutes per week). At the end of 8 weeks, the final height and weight of the children were measured and the Gross Motor Development Test-2 (TGMD -2) was applied again.According to the findings; At the end of the 8-week game exercise program, '' locomotor skills and object control skills of the study and control group were found to be statistically significant increases between the groups. In the Post test scores, locomotor skills and object control skills of the study group was found to be higher.As a result, the 8-weeked game exercise program contributed positively to the basic movement skills and motor developments of the 4-year-old children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleTemel hareket becerilerinin 4 yaş grubu çocukların motor gelişim düzeylerine olan etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of basic movement skills on motor development levels of 4 age group children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-24
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBasic skills
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmGross motor skills
dc.subject.ytmMovement
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmExercise
dc.identifier.yokid10230019
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538124
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess