dc.contributor.advisor | Karagözoğlu, Şerife | |
dc.contributor.author | Koçyiğit, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:34:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:34:50Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236712 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Senaryo Temelli Yüksek Gerçekli Simülasyon yönteminin hemşirelik öğrencilerinin tıbbi hatalara eğilim, öz yeterlilik ve durumsal kaygı düzeyleri üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Deneysel nitelikte ön ve son test dizaynlı ve kontrol gruplu olarak gerçekleştirilen çalışmamız Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Etik Kurulu tarafından onaylanmış ve tüm katılımcılardan bilgilendirilmiş onam alınmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 Bahar yarıyılı eğitim-öğretim yılında hemşirelik 2. sınıf öğrencilerinden 80 öğrenci (tekrarlı simülasyon grubu/n=40, tek simülasyon grubu/n=40) oluşturmuştur. İki kişilik gruplara ayrılan tek simülasyon grubu(20) ve tekrarlı simülasyon grubu(20) olmak üzere toplam 40 alt grup oluşturulmuştur. Bu alt gruplar 5 adımdan oluşan `Kronik Lenfositik Lösemi (KLL) Tanılı Bir Hastanın Simülasyon Senaryosu` eğitimine alınmıştır. Verilerin toplanmasında Birey Tanıtım Formu, Durumluk Kaygı Ölçeği, Öz-Etkililik Yeterlilik Ölçeği ve KLL Hasta Senaryosu Beceri Değerlendirme ve Tıbbi Hata Durumu Değerlendirme (BDTHDD) Kontrol Listesi kullanılmıştır. Veriler Student t-Testi, Mann Whitney U Testi, Wilcoxon İşaretli Rank Testi, Paired Sample T Testi, Ki-Kare Testi, Kruskal Wallis H Testi, Cronbach Alfa analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmamızda grupların eğitim öncesi öz yeterlilik ve kaygı düzeyleri birbirine yakın iken, eğitim sonrası tekrarlı simülasyon grubunun istatistiksel olarak anlamlı düzeyde öz-yeterliliğinde artma ve kaygısında azalma belirlenmiştir. İlk uygulamada her iki grubun beceri düzeyi ve tıbbi hataya eğilimleri birbirine yakın iken, Tekrarlı Simülasyon grubunun ikinci uygulama sonrasında tıbbi hatalara eğilimlerinin istatistiksel olarak anlamlı düzeyde azaldığı ve öğrencilerden beklenen hemşirelik girişimlerini doğru yaptıkları belirlenmiştir(p<0.05). Çalışmamızda yer alan öğrencilerin büyük çoğunluğu eğitimin etkinliği için simülasyonun tekrarlı yapılması gerektiğini vurgulamıştır. Sonuç olarak tekrarlı simülasyon yönteminin hemşirelik öğrencilerinde kaygı ve tıbbi hataya eğilimi azaltmada, öz yeterliliği artırmada etkili olduğu söylenebilir. Bu bağlamda hemşirelik müfredat programlarına tekrarlı simülasyon yönteminin dahil edilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Senaryo Temelli Yüksek Gerçekli Simülasyon Yöntemi,Tekrarlı Simülasyon Yöntemi, Tıbbi Hata, Öz Yeterlilik, Durumluk Kaygı, HemşirelikÖğrencileri | |
dc.description.abstract | This study was conducted to define The Effect of Scenario-Based High Fidelity and Redo Simulation Methods on Medical Error Tendency, Self-efficacy and State Anxiety Levels of nursing students. Our study which is designed as control group in experimental quality pre and post-test research was approved by Sivas Cumhuriyet University Ethical Committee, and its consents was taken from all informed participants. The sample of the study consists of the second grade 80 students (redo simulation group n=40, single simulation group n=40) who have been trained in the Faculty of Health Sciences during the Spring semester in 2017-2018 academic year. Including the single simulation group(20) and the repeated simulation group(20), a total of 40 subgroups were formed in two-student-groups. These subgroups were participated in the education of the 'The Simulation Scenario of a Patient with Chronic Lymphocytic Leukaemia' which consists of 5 steps. Self-Description Form, The State Anxiety Inventory, The Self-Efficacy Scale and The Chronic Lymphocytic Leukaemia Patient Scenario Skill Assessment and The Medical Error Situation Evaluation Checklist have been used as data collecting tools. Data have been evaluated by using Student t-Test, Mann Whitney U Test, Wilcoxon Marked Rank Test, Paired Sample T-Test, Chi-Square Test, Kruskal Wallis H Test and Cronbach Alfa analysis. While the self-efficacy and anxiety levels of the groups are close to each other in our study, it is determined that there is a statistically remarkable increase in self-efficacy and a decrease in anxiety of the repetitive simulation group after the training. At the first application, the skill levels and their tendency to medical errors of both groups are close to each other, but, after the second application, it is determined that there is a statistically remarkable decrease in the tendency to medical errors of the Repeated Simulation group and that those students correctly fulfiled the nursing attempts expected from them(p<0.05). The majority of the students in our study emphasized that the simulation should be repeated for the effectiveness of education. As a result, it could be said that the repeated simulation method is effective for nursing students in increasing self-efficacy, and reducing anxiety and tendency to a medical error. In this context, it is recommended to include a repetitive simulation method in nursing curriculum programs.Key Words: Scenario-Based High-Fidelity Simulation Method, Redo SimulationMethod, Medical Error, Self-efficacy, State Anxiety, Nursing Students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Senaryo temelli yüksek gerçekli ve tekrarlı simülasyon yönteminin hemşirelik öğrencilerinin tıbbi hatalara eğilim, öz etkililik-yeterlilik ve durumsal kaygı düzeyleri üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of scenario-based high fidelity and redo simulation methods on the medical error tendency, self-efficacy and state anxiety levels of nursing students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-18 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nursing | |
dc.subject.ytm | Nursing research | |
dc.subject.ytm | Education-nursing | |
dc.subject.ytm | Students-nursing | |
dc.subject.ytm | Simulation technique | |
dc.subject.ytm | Medical errors | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Nurses | |
dc.identifier.yokid | 10228772 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 542684 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |