Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıtaş, Hakan
dc.contributor.authorEşmen, Sami
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:43Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:43Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236670
dc.description.abstractÇalısmada, rekabetin gittikçe küresellestiği günümüz tekstil isletmelerinin,yeni rekabet ortamına uyum sağlayabilmeleri için, yönetim kararlarınınalınmasında maliyet verilerinden faydalanan etkin bir anlayısın katkısının nasılgerçeklestirileceği ve maliyet verilerinin elde edilmesinde kullanılacak olanuygulamalar ortaya konmustur.Bu amaçlar doğrultusunda çalısma dört bölümden olusturularak; birincibölümde, maliyet kavramı ele alınarak, karar alma amaçlı olarak uygulanabilecekolan maliyetleme yöntemleri ve maliyet sistemleri açıklanmıstır.Çalısmanın ikinci bölümünde, yönetim kararları için gerekli olanmaliyetler, maliyet verilerinin tahmininde kullanılan teknikler yardımıyla analizedilmistir. Üçüncü bölümde ise karar kavramı, karar verme süreci ve bilgisistemleri açıklanarak, isletmelerdeki temel yönetim kararlarından bahsedilmistir.Çalısmanın dördüncü bölümünde ise ele alınan uygulamaların, tekstilsektöründe yönetim kararlarının alınmasında maliyet verilerinden ne sekildeyararlanıldığı ortaya konularak, isletme ve sektör için bazı önerilerdebulunulmustur.
dc.description.abstractIn this thesis, the contribution of an effective approach which utilizes costdata in managerial decisions for textile industry in adapting to the new businessenvironment characterized by stiff global competition and the applications forobtaining cost data have been put forward.Having these objectives this thesis consists of four parts; cost concept hasbeen studied, costing methods and systems which can be applied for decisionmakingpurposes are explained in the first part.In the second part costs required for managerial decisions are analyzedwith the techniques used in forecasting cost data. The decision concept, decisionmakingprocess, information systems and basic managerial decisions are discussedin the third part.In the final part the methods and concepts explained in the preceding partsand the use of cost data in managerial decisions as applied to textile industry havebeen presented. Evaluation of these findings and proposals to the firm under studyand the industry are also made in this part.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTekstil sektöründe maliyet verilerinin yönetim kararlarında kullanılması ve bir uygulama
dc.title.alternativeUsing costing data in management decisions making in the textile industry and an aplication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCost
dc.subject.ytmInformation systems
dc.identifier.yokid9011130
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214889
dc.description.pages344
dc.publisher.disciplineMuhasebe Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess